بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای چیدمان دکوراسیون با فرش قرمز
چینش و تغییر دکوراسیون منزل می‌تواند یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در هر خانه‌ای باشد. گاهی جهت این تحول از افراد مجرب و متخصص استفاده می‌کنند؛ اما با رعایت یک سری نکات، خود شما هم قادر به انجام این کار هستید.

 راهنمای چیدمان دکوراسیون با فرش قرمز

فرش قرمز برای چه دکوراسیون‌هایی مناسب است؟

چینش و تغییر دکوراسیون منزل می‌تواند یکی از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در هر خانه‌ای باشد. گاهی جهت این تحول از افراد مجرب و متخصص استفاده می‌کنند؛ اما با رعایت یک سری نکات، خود شما هم قادر به انجام این کار هستید.

چرا باید فرش قرمز را برای خانه انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون خانه‌های ایرانی فرش است. از این رو که در مرکز توجه خانه قرار دارد. به همین سبب انتخاب فرشی مناسب فرایند دشواری است. بخصوص اگر نیت ست کردن آن را با سایر لوازم دارید.

فرش سنتی قرمز، طرفداران زیادی در بازار محصولات دکوراسیونی دارد. چرا که علاوه بر پیشینه‌ی تاریخی و حس نوستالژیکی که به بیننده القا می‌کند، قابلیت سازگاری با دکورهای سنتی و مدرن را دارد.

 در چه دکوراسیون‌هایی از فرش قرمز استفاده کنیم؟

دکوراسیون از مهمترین بخش هر خانه‌ای محسوب می‌شود. در برخی مواقع افراد به دلیل عدم آشنایی با این موضوع از افراد متخصص و مجرب در این زمینه کمک می‌گیرند. امروزه طراحی دکوراسیون به عنوان یک شغل و رشته محسوب می‌شود.

به دلیل اینکه فرش در مرکز توجه خانه قرار دارد، اهمیت بالایی در دکوراسیون دارد. از آن جایی که فرش قرمز رنگ طرفداران زیادی هم در بازار دارد،‌ آگاهی از نحوه‌ی ست کردن آن با سایر محصولات می‌تواند کمک زیادی به چینش منزل شما کند.

یکی از دلایل محبوبیت فرش‌‌های قرمز  هماهنگی بالای آن در ارتباط با سایر وسایل خانه است. بدین معنا که قابل تطبیق با هر دو دکوراسیون مدرن یا سنتی است؛ اما نحوه دکوراسیون با فرش قرمز سنتی و استفاده از لوازم مختلف در کنار آن، بسته به سلیقه هر فردی تفاوت دارد.

 

نحوه‌ی ست کردن فرش قرمز در دکوراسیون سنتی

فرش قرمز رنگ ریشه در قدمت و سنت دارد. به عبارتی این فرش از گذشته تاکنون محبوبیت خاص خود را حفظ کرده است. اغلب افراد به دنبال خرید فرش های کلاسیک قرمز جهت دکوراسیون های سنتی هستند. از این رو که دارای ظاهری خاص و بی‌نظیر است.

دکوراسیون سنتی مورد علاقه قریب به اکثر افراد در رده‌های سنی متفاوت است. از این رو که قابلیت هماهنگی با رنگ‌های گوناگون را دارد. به همین سبب از فرش‌های قرمز کلاسیک در این نوع دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود.

به عبارتی استفاده از این فرش در طراحی دکوراسیون های سنتی به عنوان ریشه و پایه‌ی دکوربندی محسوب می‌شود. ست کردن لوازم منزل در خانه‌هایی با دکوراسیون سنتی فرایند چندان دشواری نیست. از این جهت دارای طرفداران زیادی است.

 

نحوه‌ی ست کردن فرش قرمز کلاسیک در دکوراسیون مدرن

از دیگر دکوراسیون‌هایی که قابلیت ست شدن با فرش‌های کلاسیک قرمز را دارد، دکوراسیون ترکیبی است. امروزه این دکوراسیون در میان بسیاری از افراد جامعه محبوب است. از این رو که تمامی خواسته‌های افراد در آن القا می شود. یکی از رنگ‌های پر طرفدار برای انتخاب فرش جهیزیه عروس نیز همین رنگ می‌باشد.

دکوراسیون ترکیبی تلفیقی از دکوراسیون مدرن و سنتی است. فرش‌های قرمز در این نوع دکوراسیون‌ها کاربردهای بسیار چشمگیری دارند. در اکثر دکوراسیون‌های ترکیبی باید از لوازم منزل سفید رنگ در تلفیق فرش قرمز استفاده کنند.

همچنین در اکثر مواقع توصیه می شود که از رنگ‌های سبز نیز در انتخاب و تلفیق لوازم منزل استفاده کنند. به عبارتی رنگ سبز و سفید از مناسب ترین رنگ‌ها در تلفیق دکوراسیون ترکیبی به شمار می‌رود. دکوراسیون ترکیبی در فضاهای کوچک بی‌نظیر است. اگر شما نیز باید برای محیطی کوچک فرش خریداری کنید، توصیه می‌شود انتخاب فرش برای محیط کوچک را مطالعه نمائید.

 

نکاتی که باید در ست کردن فرش قرمز رنگ با سایر وسایل منزل در نظر بگیرید:

در صورتی که قصد استفاده از فرش قرمز رنگ کلاسیک برای دکوراسیون منزل خود دارید، بهتر است مواردی که در ادامه مطرح می‌شود، رعایت کنید:

رنگ دیوار مناسب با طرح و رنگ فرش قرمز انتخاب کنید

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای ست کردن فرش قرمز در اتاق، استفاده از دیوار سفید رنگ است. با اینکه این کار می‌تواند زیبایی خاصی به اتاق شما ببخشد، اما الگویی نسبتا تکراری است.

بهتر است در صورتی که در اتاق از فرش قرمز استفاده می‌کنید، رنگ دیوارها را، رنگی عمیق و گرم انتخاب کنید. در این صورت علاوه بر انتقال یک حس خوب به مهمانان، می‌توانید زیبایی اتاق را نیز دو چندان کنید.

در صورتی که به رنگی ملایم و لطیف علاقه‌ دارید، می‌توانید راهنمای دکوراسیون منزل با فرش صورتی را مطالعه نمائید.

 

سایر وسایل را ساده انتخاب کنید
فرش‌های قرمز کلاسیک، معمولا طرح‌های شلوغی دارند. همین شلوغی باعث شده تا خیلی از افراد برای دکوراسیون اتاق خود، این گزینه را انتخاب کنند. در صورت انتخاب فرشی با طرح شلوغ، بهتر است تا بقیه‌ی وسایل اتاق را ساده انتخاب کنید تا چشم‌ها جایی برای استراحت هنگام بررسی دکوراسیون داشته باشند.

 

رنگ یکی از اثاثیه اتاق را با فرش یکی کنید
بهتر است رنگی از طرح موجود روی فرش را انتخاب کنید و چند تکه از اثاثیه‌ی اتاق را با آن یکسان بچینید تا یکپارچگی خاصی به دکوراسیون شما اضافه شود. البته انتخاب این که کدام وسیله را با رنگ فرش ست کنید و کجا آن‌ها را بچینید، کاملا به شخصیت و سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

 

مشخص کنید که از دکوراسیون چه می‌خواهید
خرید فرش دستباف یا فرش ماشینی قرمز رنگ به تنهایی دکوراسیون منزل شما را تشکیل نمی‌دهد. با استفاده از فرش می‌خواهید فضایی خوشایند در خانه ایجاد کنید. شما باید مشخص کنید که از دکوراسیون‌تان چه می‌خواهید و طرح فرش را بر اساس آن انتخاب کنید. سپس با توجه به سایر اسباب و اثاثیه‌ی منزل می‌توانید تناژ رنگی فرش را انتخاب کنید.

 

ست کردن مبلمان با فرش قرمز

اگر در کنار فرش، قصد دارید از مبل هم برای اتاق استفاده کنید، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ست کردن با فرش زرشکی و قرمز، استفاده از مبل با رنگ طوسی است. با توجه به سازگاری بالایی که رنگ طوسی و قرمز با یکدیگر دارند، برعکس این کار هم می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به دکوراسیون منزل شما ببخشد. برای مطالعه بیشتر در مورد استفاده از این دو رنگ در دکوراسیون می‌توانید راهنمای دکوراسیون منزل با فرش طوسی را مطالعه نمائید.

یکی دیگر از انتخاب‌هایی که می‌توانید برای ست کردن فرش قرمز با مبلمان در دکوراسیون داشته باشید، استفاده از مبل قرمز با بالش‌هایی سفید، یا رگه‌هایی از رنگ سفید است. این کار مخصوصا اگر هماهنگ با رنگ  دیوار باشد، یا فرش قرمزی که استفاده می‌کنید، طرحی مدرن و خلوت داشته باشد، می‌تواند انتخابی عالی محسوب شود.

 

ست کردن پرده با فرش قرمز
بهترین انتخاب برای پرده‌ی اتاقی که فرش قرمز در آن پهن کرده‌اید، پرده‌ای است که در طرح آن، رگه‌هایی یکسان با رنگ فرش دیده شود. اما اگر قصد استفاده از یک پرده‌ی ساده دارید، می‌توانید از رنگ‌های سفید یا خاکستری، بسته به رنگ دیگر اثاثیه، استفاده کنید. البته در صورتی که در طرح فرش قرمز، از یک رنگ فرعی دیگر هم استفاده شده است، می‌توانید از پرده‌ای با همان رنگ برای اتاق استفاده کنید.

 

منبع:sarayeabrisham

تاریخ ثبت : 1400/07/19
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *