بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟
یکی از مهم ترین بخش های هر خانه یقینا آشپرخانه محسوب می شود. همه افراد خانه در طول روز چندین بار از آشپزخانه استفاده می کنند. در سبک زندگی ایرانی استفاده از فرش در آشپزخانه امری بسیار رایج است. این رو یک فرش مناسب آشپزخانه تاثیر فوق العاده در زیبایی فضای خانه خواهد داشت.

فرش مناسب آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه یقینا آشپرخانه محسوب می شود. همه افراد خانه در طول روز چندین بار از آشپزخانه استفاده می کنند. در سبک زندگی ایرانی استفاده از فرش در آشپزخانه امری بسیار رایج است. این رو یک فرش مناسب آشپزخانه تاثیر فوق العاده در زیبایی فضای خانه خواهد داشت. شاید یکی از سوال هایی است که ممکن است هر فردی در طراحی دکوراسیون از خود بپرسد این باشد که « فرش آشپزخانه خوب چی بخرم ؟ » یا «فرش آشپزخانه خوب چه ویژگی هایی داره ؟ » فرش اکباتان در این مقاله به مهمترین نکاتی که باید پیش از خرید فرش آشپزخانه به آن‌ها توجه کنید، می پردازد، با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب فرش آشپزخانه

مهم نیست قصد خرید چه فرشی دارید، فرش ماشینی یا دستباف. پیش از خرید فرش برای آشپزخانه باید یک سری نکات را در نظر بگیرید. در ادامه،‌ برخی از مهمترین این نکات را بررسی می‌کنیم.

سازگاری فرش با دکوراسیون فعلی آشپزخانه

اگر دکوراسیون آشپزخانه‌ی خود را چیده‌اید و قصد دارید که فرش خود را عوض کنید، بهتر است اول استایل و رنگ‌های موجود در دکوراسیون فعلی را مد نظر قرار دهید. اگر از چیدمان مدرن در آشپزخانه‌تان استفاده کرده‌اید،‌ بهتر است که از فرش آشپزخانه‌ی مدرن استفاده کنید. علاوه بر نوع طرح، رنگ اصلی به کاررفته در فرش نیز اهمیت زیادی دارد. اگر کابینت‌ها و اثاثیه‌ی مورد استفاده در آشپزخانه رنگ روشن دارند، از فرشی با رنگ خنثی، مثل فرش طوسی استفاده کنید.

به طور کلی باید هدف خودتان را از خرید و استفاده‌ی فرش آشپزخانه جدید مشخص کنید. اگر همه‌ی اثاثیه‌ی موجود در آشپزخانه، روحیه‌ای خنثی دارند، می‌توانید با استفاده از فرش با رنگ روشن، یا فرش آشپزخانه طرح میوه، شادابی خاصی به آشپزخانه‌ی خود ببخشید.

جنس فرش را متناسب با نیازهای خود مشخص کنید

با توجه به نیازهای مختلف مشتریان، فرش‌های مختلف، با جنس‌های گوناگون در بازار وجود دارند. برای همین در انتخاب جنس فرش باید دقت کنید. مثلا خیلی‌ها اعتقاد دارند استفاده از فرش سه‌بعدی آشپزخانه چندان انتخاب مناسبی نیست. چرا که احتمال آلودگی آن بیشتر است و از طرفی هم تمیز کردن آن سخت‌تر انجام می‌شود. اما به طور کلی، بهتر است از جنس‌هایی استفاده کنید که عمر زیادی داشته باشند. همچنین بهتر است که فرش‌های شما در برابر مایعات نیز مقاوم باشد. برای همین، انتخاب فرش آکریلیک هیت‌ست، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فرش آشپزخانه باشد.

نرمی نخ‌های به کاررفته در فرش نیز اهمیت زیادی دارد. فرض کنید قصد خرید فرش برای آشپزخانه‌ی یک زوج جوان را دارید. فرش آشپزخانه عروس باید جنس نرمی داشته باشد تا در صورت افتادن ظروف، تا جای ممکن از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کند.

از لوازم جانبی فرش هم استفاده کنید

معمولا، در جاهایی از آشپزخانه مانند نزدیک گاز یا جلوی سینک ظرفشویی، استفاده از پادری، رواج زیادی دارد. این موضوع، هم به خاطر این است که از خود فرش محافظت شود و هم این که می‌تواند باعث راحتی بیشتر هنگام ایستادن‌های طولانی‌مدت شود. چرا که این محصولات، معمولا از جنس‌های لطیف‌تری ساخته می‌شوند.

اندازه‌ی مناسب برای فرش آشپزخانه

قبل از این که فرش آشپزخانه جدید بخرید، بهتر است که اندازه‌های مورد نیاز خود را مشخص کنید. ابتدا همه‌ی فضاهای آشپزخانه را اندازه بگیرید. سپس تعیین کنید که می‌خواهید چه مقدار از این فضا، تحت پوشش فرش قرار گیرد. درست است که در بازار، معمولا فرش‌هایی با اندازه‌ی استاندارد به فروش می‌رسد، اما فرش آشپزخانه متری هم در بازار دیده می‌شود. می‌توانید متناسب با نیازهای خود، فرش متناسب را خریداری کنید.

در آشپزخانه‌های کوچک، می‌توانید خیلی راحت همه‌ی فضای کف را با فرش بپوشانید (البته این مورد سلیقه‌ای است و می‌توانید هم این کار را انجام ندهید). اما در آشپزخانه‌های بزرگ، بهتر است از فرشی استفاده کنید که به طور کامل، میز ناهارخوری شما را پوشش دهد (با احتساب فضایی که صندلی‌ها هنگام عقب آمدن اشغال می‌کنند).

نکات امنیتی در انتخاب فرش آشپزخانه

بعد از این که فرش دلخواه را برای آشپزخانه انتخاب و خریداری کردید، باید یک سری نکات دیگر را رعایت کنید تا در حین استفاده از آن دچار مشکل نشوید. آشپزخانه یکی از فضاهایی است که در منزل، احتمال وقوع خطرات بالقوه در آن بالا است. برای همین، پس از پهن کردن فرش نیز باید مواظب باشید تا اتفاقی رخ ندهد.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است در آشپزخانه، مشکلی به وجود بیاید، امکان سر خوردن فرش است. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از ترمز فرش استفاده کنید. این قطعات که به راحتی از ابزارفروشی‌ها و حتی برخی فروشگاه‌های فرش قابل تهیه است، فرش شما را در یک منطقه‌ی ثابت کف زمین نگه می‌دارد و از سر خوردن آن جلوگیری می‌کند. این موضوع، با توجه به این که جنس کف برخی از آشپزخانه‌های از سرامیک است که ذاتا لیز است، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر لیز خوردن، فرش‌ها امکان احتراق نیز دارند. برای همین توصیه می‌کنیم که هنگام پهن کردن آن، فرش را تا جای ممکن، نزدیک گاز یا سایر وسایل آتش‌زا پهن نکنید. استفاده از فرش‌هایی که فقط بخشی از فضای آشپزخانه را پوشش می‌دهند و قسمتی از فضا خالی می‌ماند، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

تاریخ ثبت : 1400/08/27
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *