بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
تعطیلی ۳۰ درصد از واحدهای صنفی بازار فرش/ کرونا چگونه فرش را از سبد خانوار حذف کرد
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: مهم‌ترین علتی که باعث کاهش درآمد صنف فروشندگان فرش ماشینی شد تعطیلی‌های پی‌درپی بود که بعد از نوروز ۹۹ به اصناف تحمیل شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران خبر داد
تعطیلی ۳۰ درصد از واحدهای صنفی بازار فرش/ کرونا چگونه فرش را از سبد خانوار حذف کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: مهم‌ترین علتی که باعث کاهش درآمد صنف فروشندگان فرش ماشینی شد تعطیلی‌های پی‌درپی بود که بعد از نوروز ۹۹ به اصناف تحمیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا محمدهادی کمالیان گفت: بیشترین آسیب دوران تعطیلی‌های طولانی مدت کرونا به کسبه‌ای خورد که محل کسبشان اجاره‌ای بود که دیگر توان پرداخت اجاره را نداشتند و مجبور به تعطیلی کسب‌وکارشان شدند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت ادامه داد: از ابتدای سال ۹۹ انواع، اقسام بخشنامه‌ها برای اصناف ارسال شد که حاوی دستورالعمل‌های بهداشتی و مقررات مختلف در پاندمی کرونا بود، اصناف به تمام آن‌ها پاسخ دادند و خود را ملزم به اجرای آن کردند اما واقعا حمایت درخوری از اصناف نشد.

کمالیان در ادامه گفت: دولت سعی کرد تا به اندازه توان خود از زیان‌دیدگان حمایت کند اما این حمایت چندان اثربخش نبود. سازمان تأمین‌اجتماعی برای اینکه صاحبان مشاغل، کارکنان را تعدیل نکنند وعده‌هایی را ارائه کرد اما نتیجه‌ای نداشت و اقدامی درخوری انجام نشد تنها چند ماه حق بیمه دیرتر از اصناف دریافت شد.

او تصریح کرد: از طرف دیگر اداره دارایی بابت مدت‌زمانی که واحد صنفی (به درخواست ستاد کرونا) تعطیل بود هم مالیات اخذ کرد.

کمالیان ادامه داد: در فرش ماشینی بدون شک هم تولیدکننده و هم توزیع‌کننده دچار آسیب شدند؛ در نظر بگیرید بیشتر فروش فروشندگان فرش عملاً ۲ سال است که درآمدی ندارند، وقتی فروشی در کار نباشد تولید فرش هم دلیل منطقی ندارد.

او ادامه داد: فرش مایحتاج ضروری مردم نیست پس با اولین تغییر درآمدی این محصول از سبد خرید مردم حذف می‌شود. کاهش درآمد بسیاری از خانواده‌ها در دوران کرونا موجب شد تا فرش به راحتی از سبد مصرفی خانوار حذف شود. عروسی و ازدواج هم که بخاطر کرونا کاهش پیدا کرد، نتیجه زیان روی زیان برای بازار فرش بود.

۲۰۰ واحد صنفی از صنف فرش فروشان خارج شدند

او با اشاره به تعطیلی واحدهای صنفی در کرونا گفت: قبل از پاندمی کرونا ۸۵۰ عضو در اتحادیه عضو بودند اما امروز ۶۵۰ نفر، این تفاوت ۲۰۰ نفری یعنی جمع شدن ۲۰۰ واحد صنفی.

 کسب‌و‌کار در فضای مجازی باید مدیریت شود

این رئیس اتحادیه از فروش‌های بدون پشتوانه در فضای مجازی گله می‌کند و می‌گوید: خواسته بیشتر اصناف از وزارت صمت و اتاق اصناف قانونمند کردن این صفحات و وب‌سایت‌ها است تا از وارد شدن زیان به مردم جلوگیری شود.

کمالیان گفت: در حال حاضر سایت‌هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی به مردم خدمات زیبایی‌شناسی و دکور برای خرید فرش می‌دهند و درنهایت مشتری را به‌سوی نزدیک‌ترین فروشگاه سوق می‌دهند؛ طراحی این وب‌سایت‌ها بسیار کمک‌کننده است اما درخواست اتحادیه این است که همه این سایت‌ها نظام‌مند باشد و در چهارچوب نظام صنفی کسب درآمد کنند.

 

منبع:coronomy.ir

تاریخ ثبت : 1400/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *