بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
ویژگی فرش های آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو
به فرش های که خاصیت ضد باکتری داشته باشند فرش آنتی باکتریال گفته می شود. این فرش ها به گونه ای هستند که میکروب و باکتری را به خود جذب نمی کنند. از این رو، نسبت به فرش های ماشینی معمولی بهداشتی تر هستند.

ویژگی فرش های آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو

فرش آنتی‌باکتریال چیست؟

تمیز نگه داشتن فرش، همیشه یکی از چالش‌هایی است که در نگهداری فرش با آن مواجه هستیم. حتی اگر هیچ آلودگی و لکه‌ای هم روی فرش ایجاد نشود، فرش‌ها به علت رفت و آمد، همیشه در معرض آلودگی‌های میکروبی هم هستند. فرش‌های آنتی‌باکتریال، که به آن‌ها فرش نانو هم می‌گویند، برای حل چنین مسائلی به وجود آمده‌اند. این فرش‌ها که با فناوری نانو ساخته می‌شوند، ضد باکتری هستند و از جذب میکروب و حتی رطوبت و بو در فرش جلوگیری می‌کنند. برای همین از لحاظ بهداشتی، وضعیت بهتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارند. 

ویژگی فرش آنتی‌باکتریال

مهمترین ویژگی فرش ماشینی آنتی‌باکتریال، همان خاصیت ضد باکتری بودن آن است. اما علاوه بر این، فرش نانو یک سری ویژگی‌های دیگر هم دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در خانه برای فرش به وجود بیاید، بو گرفتن آن است. این بو گرفتن ربطی به آلودگی ندارد و ممکن است حتی پس از شستن فرش به علت رطوبت هم به وجود بیاید. فرش نانو خاصیت ضد بو هم دارد.

فرش آنتی‌باکتریال، با پوست بدن هم سازگار است. این فرش‌ها ضد حساسیت هستند و حتی اگر بدون دمپایی یا هر واسطه‌ی دیگری با آن تماس برقرار کنید، مشکلی برای پوست شما ایجاد نخواهد شد.

امکان ایجاد لکه روی فرش به دلایل مختلف، زیاد است. فرش نانو، به علت نحوه‌ی خاصی از تولید که دارد، خاصیت دفع مایعات دارد و روی آن لکه نمی‌افتد.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این فرش‌ها، خاصیت تمیز شدن اتوماتیک این فرش‌ها است. در صورتی که فرش نانو را جلوی آفتاب پهن کنید، خاصیت تمیز شدن اتوماتیک این فرش‌ها فعال می‌شود. در شرایطی که نور اتاقی که فرش آنتی‌باکتریال در آن پهن شده است، کم باشد، این فرآیند به کندی صورت می‌گیرد.

این فرش‌ها به نوعی در دسته‌ی محصولات دوستدار محیط زیست قرار می‌گیرند. چرا که در صورتی که در محیط گازی سمی وجود داشته باشد، آن را جذب می‌کنند و هنگامی که در معرض تابش خورشید قرار بگیرند، این گازها شروع به تجزیه شدن می‌کنند.

فرش آنتی‌باکتریال، خاصیت ضد قارچ دارد. این ویژگی می‌تواند برای سلامت افرادی که در معرض تماس فرش قرار دارند، تاثیر مثبتی داشته باشد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات، مربوط به قیمت فرش آنتی‌باکتریال است. این فرش‌ها با توجه به این که در تولید خود نیاز به فناوری‌ها و دستگاه‌های پیشرفته دارند، هزینه‌ی تمام‌شده‌ی بالاتری هم دارند. برای همین قیمت فرش نانو، معمولا بیشتر از سایر فرش‌های ماشینی موجود در بازار است.

نحوه‌ی تولید فرش آنتی‌باکتریال

فرش با خاصیت آنتی‌باکتریال با استفاده از فناوری نانو تولید می‌شود. ابتدا فرش ماشینی، به شیوه‌ی رایج تولید می‌شود، سپس اسپری نانو تهیه می‌شود و سطح فرش ماشینی را به این مایع آغشته می‌کنند. این کار سبب می‌شود تا فرش نسبت به جذب آلودگی مقاوم شود. البته به این معنی که آلودگی جذب الیاف فرش نمی‌شود. هنگامی که این فرش در معرض نور خورشید قرار بگیرد، این آلودگی‌ها جذب می‌شوند. البته برای این کار یک نور معمولی هم کافی است، اما در معرض نور خورشید، این کار سریع‌تر انجام می‌گیرد.

با توجه به فرآیند تولیدی که گفتیم، می‌توان متوجه شد که آنتی‌باکتریال بودن، به عنوان یک آپشن اضافی روی فرش سوار می‌شود. فرش‌های ماشینی در گذشته، با استفاده از الیاف طبیعی مثل پشم و ابریشم تولید می‌شدند. اما امروزه، مواد اولیه‌ی فرش‌های ماشینی را بیشتر الیاف مصنوعی، مثل آکرلیک تشکیل می‌دهند. این الیاف میکروب و باکتری بیشتری به خود جذب می‌کنند. هنگام راه رفتن روی فرش‌ها، در صورتی که نگهداری فرش، به صورت مناسب انجام نگیرد، ممکن است برای پوست مشکلاتی ایجاد کند. فرش‌های آنتی‌باکتریال، با توجه به خاصیت منحصر به فرد خود، از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

مزایای خرید فرش آنتی‌باکتریال

یکی از جاهایی که استفاده از فرش آنتی‌باکتریال، به شدت توصیه می‌شود، انتخاب فرش کودک است. کودکان زمان زیادی را روی زمین و روی فرش می‌گذرانند. برای همین بهداشتی بودن و عدم وجود میکروب روی این فرش‌ها، بسیار مهم است و ارزش قیمتی را که برای آن پرداخت می‌کنید را خواهد داشت.

از طرف دیگر، در صورتی که شما هم در خریدهای خود، به سازگاری با محیط زیست اهمیت می‌دهید، فرش آنتی‌باکتریال انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

موکت آنتی‌باکتریال

علاوه بر فرش‌های آنتی‌باکتریال، موکت‌های آنتی‌باکتریال هم در بازار وجود دارند. فرآیند تولید موکت آنتی‌باکتریال هم مانند نوع فرش آن است. پس از این که موکت ماشینی، با همان فرآیند رایج تولید شد، روی آن اسپری نانو پاشیده می‌شود. ویژگی‌های آن هم مشابه فرش نانو است.

 

منبع:sarayeabrisham


تاریخ ثبت : 1400/09/27
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *