بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل
پادری از آن دسته اقلامی است که می تواند تا حد زیادی در دکوراسیون منزل تاثیر بگذارد و جلوی آلودگی که از بیرون ممکن است منتقل شود را بگیرد.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

پادری از آن دسته اقلامی است که می تواند تا حد زیادی در دکوراسیون منزل تاثیر بگذارد و جلوی آلودگی که از بیرون ممکن است منتقل شود را بگیرد. عموم ما انسان ها هنگام ورود به منزل، ساختمان است جلوی در کفش هایمان را از پا درآوریم به همین علت وجود پادری باعث می شود داخل منزل و سر صبر این کار صورت بگیرد و با کفش هایمان که ممکن است آلوده به هزاران میکروب باشد باعث انتقال کثیفی نشویم.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

وجود پادری در منزل هر ایرانی امری ضروری است.
همچنین در قسمت‌هایی از منزل که از فضای مرطوب وارد فضای خشک می‌شود به دلیل جلوگیری از رطوبت از پادری کمک می‌گیرند.

پادری مناسب برای هر فضای دکوراسیون منزل

توجه به محل قرارگیری پادری از اهمیت بالایی برخوردار است و اینکه بدانید از یک پادری چه انتظاری دارید، تعیین کننده جنس و ابعاد آن است.
به عنوان مثال پادری مخصوص آشپزخانه باید مقاومت بالایی داشته باشد. باید جنس پادری محکم و در برابر چربی‌ها نفوذناپذیر باشد. همچنین به دلیل اینکه مجبور هستید پادری آشپزخانه را در فواصل کوتاه بشویید باید از استحکام بالایی برخوردار باشد.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

پادری در اتاق خواب

پادری در اتاق خواب‌ها به چند منظور تهیه می‌شود. اولین دلیل استفاده از پادری وجود تراس در اتاق خواب است. اگر اتاق خواب شما به تراس راه داشته باشد، قطعا برای جلوگیری از وارد شدن آلودگی به خانه یک پادری در جلوی در تراس قرار می‌دهید.
دومین کاربرد پادری، قرار دادن آن در کنار تختخواب است. به خصوص در فصل زمستان، برای اینکه پای خود را مستقیم روی زمین قرار ندهید، از پادری استفاده می‌کنید.
سومین منظور استفاده از پادری در اتاق‌خواب، حضور پادری به عنوان عنصری دکوراتیو است. در این صورت باید به طرح و رنگ آن به عنوان یک عنصر تزیینی دقت ویژه‌ای شود.

پادری دستشویی

در قسمت سرویس‌های بهداشتی، معمولا از دو پادری استفاده می‌شود؛
یک پادری در داخل سرویس‌ها و دیگری در قسمت بیرونی در نظر گرفته می‌شود.
پادری داخلی معمولا از جنس پلاستیک است؛ چون به دلیل وجود رطوبت زیاد باید در این قسمت از جنسی که در مقابل آب و رطوبت مقاوم است، استفاده کنیم.
پادری که در قسمت بیرونی سرویس‌ها به کار برده می‌شود، باید از جنسی باشد که قدرت جذب آب بالایی داشته باشد. نقش پادری در این قسمت مهم است؛ چون باید آب اضافی را از پاها بگیرد تا موجب سر خوردن روی سطح لغزنده زمین نشود.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

پادری ورودی

در ورودی خانه، پادری معمولا برای دو کاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛
اول اینکه موقع خارج کردن کفش از پا بتوانیم به‌راحتی پای خود را روی پادری قرار دهیم. این امر برای جلوگیری از آلوده شدن پا بر اثر تماس مستقیم با سطح زمین خارج از منزل است.
دومین کاربرد پادری در این قسمت از منزل پاک کردن کف کفش توسط پادری است. ناگفته نماند این حالت برای اشخاصی است که با کفش وارد منزل می‌شوند.
در هر دو حالت بهتر است در انتخاب رنگ پادری در قسمت ورودی دقت کنید. رنگ‌های چرک‌تاب، مناسب‌ترین گزینه در انتخاب رنگ پادری هستند؛ رنگ‌هایی مانند فیلی، نخودی یا قهوه‌ای از جمله رنگ‌هایی هستند که کمتر کثیفی را نشان می‌دهند.

نکات مورد توجه در انتخاب پادری

دقت داشته باشید ابعاد و اندازه پادری را طوری انتخاب کنید که متناسب با فضای اتاق‌تان باشد. در صورتی که قصد تهیه پادری برای جلوی در را دارید، حتما به اندازه بازشوی در، طول پادری را انتخاب کنید.
مقاومت و استحکام در برابر شوینده‌ها، رطوبت، خاک و عدم پرزدهی از جمله مزایا برای تهیه پادری مناسب است.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

انواع پادری دایره

صنعتی شدن بافت فرش در دنیای پیشرفته امروزی موجب شده است تا انواع ابعاد فرش در اشکال مختلف تولید و وارد بازار گردد . پادری دایره از محصولاتی است که در کارخانه های فرش بافی طبق نیاز بازار تولید می شود . انواع پادری دایره در شانه تراکم ها ، طرح و رنگ ها و ابعاد مختلف متناسب با نیاز افراد تولید می شود . برخی نیز برای خرید پادری از همان مدل طرح فرش خانه خود سفارش می دهند که بتوانند با هم ست نمایند .

پادری های ماشینی که در کارخانجات فرش بافی تولید می شود ، از طرح های بسیار متنوعی برخوردار است که بر اساس آن می توان طبق سلیقه و سبک دکوراسیون طرح مناسب را خریداری نمود . پادری دایره به دلیل برخورداری از شکلی متفاوت برای دکوراسیون های مدرنیته بسیار مناسب می باشد . انواع پادری ها در کارخانجات فرش ماشینی با کیفیت بسیار بالا تولید می شود که مانند انواع فرش ماشینی از شانه تراکم های مختلفی برخوردارند و به همین دلیل از نظر زیبایی و ظرافت نیز متفاوت می باشد . پادری دایره در انواع فرش پادری سنتی ، پادری شگی و پادری گلیم قابل تولید است که هر کدام به دلیل برخوردار بودن از ویژگی های متفاوت ، از کاربرد های مختلفی نیز برخوردار است که در ادامه به آن پرداخته می شود .

پادری دایره سنتی : این محصول همانند فرش های ماشینی با استفاده از تعداد گره های مختلف در تراکم عرضی و طولی بافته می شود که موجب ظرافت و زیبایی طرح های سنتی فرش دستباف گونه می شود به همین جهت فرش سایز کوچک نیز عنوان دیگری است که می توان برای این محصول در نظر گرفت و با استفاده از آن پادری دایره ای شکل را در همان طرح فرشی که خریداری می نماییم ، تهیه نماییم . پادری گرد در قطرهای کوچک و متنوعی متناسب با نوع نیاز شما تولید می شود .

پادری دایره شگی : فرش شگی به عنوان یک محصول فانتزی از پرزهای بسیار بلندی برخوردار است که به اسم فرش پرز بلند نیز شناخته می شود و به عنوان فرش تزیینی در دکوراسیون های مدرن مورد استفاده افراد قرار می گیرد . این محصول در سایز ها و اشکال مختلف تولید می شود که می توان به پادری دایره شگی اشاره نمود . این مدل پادری بیش تر از این که جنبه کاربردی داشته باشد ، نقش تزئینی در دکوراسیون خانه را ایفا می نماید و از آن به عنوان فرش جلودری اتاق خواب و پذیرایی می توان استفاده نمود که زیبایی ظاهری فضا را از این طریق تامین نمود .

پادری دایره گلیم : گلیم نیز به عنوان یک محصول که از خاب بسیار کوتاهی و گره هایی درهم تشکیل شده است ، بسیار مناسب برای تولید پادری می باشد . زیرا خاب آن به گونه ای است که نفوذ هر گونه آلودگی و میکروب در عمق گلیم غیر ممکن است و به همین علت گزینه بسیار مناسبی برای فرش پادری درب اصلی ساختمان که افراد با کفش وارد می شوند ، می باشد . زیرا ورود کفش به داخل منزل باعث ورود هر گونه میکروب و باکتری به خانه می شود که این برای افراد به خصوص کودکان و سالمندان که مستعد بیماری می باشند ، بسیار مضر است . استفاده از چسب و پلاستیک نیز در پشت پادری موجب می شود تا آلودگی ها و گرد و خاک به داخل خانه منتقل نشده و از انتشار میکروب ها و بیماری ها در فضای داخل خانه جلوگیری شود .

بهترین راه برای تمیز کردن پادری ها

میزان کثیفی پادری ها کاملا بستگی به میزان تردد و وضعیف آب و هوایی دارد. در فصل های سرد میزان کثیفی پادری ها بیشتر از فصول گرم است. اما پادری های داخل منزل مانند پادری های جلوی درب حمام و سرویس بهداشتی، نیز بسیار کثیف هستند؛ این پادری ها به علت وجود رطوبت، بستر بسیار مناسبی برای رشد انواع میکروب و قارچ هستند و باید به طور منظم شسته شود.
اگر روی پادر ها گل خشک شده است، ابتدا لکه گل را با برس قالیشویی خشک بتراشید و کاملا گل و لای را حذف کنید، سپس روی پادری جارو برقی بکشید و سپس به مرحله شستشوی پادری بروید.

انواع پادری در دکوراسیون داخلی منزل

تمیز کردن پادری:

اگر پادری ها خیس هستند ابتدا مقداری آب ولرم یا گرم روی پادری بریزید و همزمان روی پادری برس قالیشویی نرم بکشید. سپس به مرحله شستشوی پادری بروید.

شستشوی پادری:

برای شستشوی پادری،یک راه خوب این است که از پودر رختشویی استفاده کنید، و اگر پادری هنوز خیس نیست روی آن آب ولرم یا گرم بریزید. سپس مقداری پودر رختشویی یا ماشین لباسشویی روی پادری ریخته و با برس قالی شویی نرم کاملا آن را بشویید. بهتر است پشت پادری را نیز بشویید.

مرحله شستشوی پادری را حداقل ۲ بار تکرار کنید.

سپس پادری را آب بکشید تا کف و آلودگی کاملا از آن خارج شود. سپس روی پادری مقداری جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پادری باقی بماند. بعد از آن پادری را با برس قالیشویی نرم بشویید و دوباره پادری را آبکشی نمایید.

خشک کردن پادری:

برای خشک شدن پادری میتوانید پادری را روی طناب یا میله محکم آویزان کنید تا خشک شود. بهتر است پادری کاملا خشک شود و سپس پادری را جلوی درب پهن کنید.

تاریخ ثبت : 1401/03/16
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *