بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
نقشه افشان در فرش ماشینی؛ همگام با ایده های نو
در گذر زمان و همگام با تغییر و تحول سبک دکوراسیون ها، طرح و نقش فرش نیز تغییر کرده و برخی طرحهای جدید بوجود آمده است که نمونه بارز آن، طرح افشان است که توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند و محبوبیت بالایی دارد. چنانچه تمایل دارید فرشی بخرید که بتوانید با انواع دکوراسیونها ست کنید و طرحی خاص و بروز داشته باشد، افشان گزینه بسیار مناسبی می باشد.

فرش افشان چیست؟؟؟

از گذشته تاکنون، طرح لچک و ترنج بر صنعت فرشبافی در ایران سیطره داشت و به طور کل، فرش ایرانی با یک ترنج در مرکز فرش شناخته میشد که اطراف آن پوشیده از گل و بوته بود. در طراحی های جدید، طراحان فرش ترنج میانی را از نقشه فرش حذف نموده و فرش طرح افشان را طراحی نمودند. با توجه به حذف ترنج از مرکز فرش، اساس این نقشه جدید بر اساس استفاده از گلهای پراکنده به جای تمرکز بر ترنج بود. به طور کلی به طرحهایی که ترنج و لچک نداشته باشد و بجای آن تعداد زیادی گل و بوته در سرتاسر طرح فرش وجود دارد، طرح افشان میگویند. لازم به ذکر است که در برخی طراحی های فرش افشان، ابداعاتی صورت گرفته است و ترنج هایی بسیار کوچک در مرکز فرش در نقشه های افشان دیده شده است. بدین ترتیب تنوعی در طرح افشان وجود خواهد داشت که خود موجب هرچه خاصتر شدن نقشه و طرح افشان می گردد.

فرش طرح افشان و دکوراسیون :

همانگونه که ذکر شد، در طرح افشان، گل و بوته ها در سراسر فرش وجود دارد و بر اساس طراحی و دیزاین بسیار زیبای نقشه افشان، استفاده از این نوع فرش برای خانه ها و دکوراسیونهای مدرن، توصیه میشود. همچنین قابل ذکر است که به دلیل نبود ترنج و لچک در طرح افشان، این طرح گزینه بسیار خوبی برای خانه های کوچک میباشد، که مهمترین دلیل آن، عدم وجود تقارن و قرینگی (در طرح سنتی با ترنج و لچک) است. به عبارت دیگر، فرشهای افشان به دلیل پراکندگی گلها و بوته ها، می‌تواند توجه افراد را به کل فرش و همچنین به فضای اطراف فرش و دیگر اجزای دکوراسیون همانند مبلمان هدایت کند و بدین ترتیب از کوچکتر جلوه دادن فضا نیز جلوگیری به عمل آورد، خصوصا زمانیکه از رنگهای روشن همانند کرم استفاده شود. با توجه به اینکه امروزه بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی با فضای کوچک میباشد، رنگ کرم این طرح، برای محیطهای کم نور و کوچک پیشنهاد می شود تا فضای خانه بزرگتر جلوه کند و این ویژگی موجب شده است تا طرح افشان بیش از پیش مورد استقبال قرار بگیرد. نمونه‌ای از فرش افشان شرکت اکباتان را در زیر مشاهده میکنید.

  

 

شرکت فرش اکباتان و فرش افشان

مشتریان محترم با مراجعه به سایت شرکت فرش اکباتان می توانند انواع طرحهای افشان را مشاهده نموده و متناسب با سلیقه خود، فرش افشان را انتخاب نمایند. همچنین مشتریان می توانند، طبق چند دکوراسیون مختلف، فرشهای افشان را در این دکوراسیونها مشاهده نمایند.

تاریخ ثبت : 1399/09/12
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *