بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
دکوراسیونی جذاب و برجسته، با خرید فرش های گل برجسته
در طی سالهای اخیر، صنعت نساجی شاهد رشد و پیشرفت زیادی بوده است و در حال حاضر تنوع محصولات صنایع نساجی و خصوصا صنعت فرش ماشینی بسیار زیاد است. بدلیل استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و دستگاه های پیشرفته و همچنین ذوق و هنر ایرانی، محصولات با کیفیت و متنوعی روانه بازار داخلی و خارجی می گردد تا سلیقه طیف های مختلف مشتریان تامین گردد.

  در طی سالهای اخیر، صنعت نساجی شاهد رشد و پیشرفت زیادی بوده است و در حال حاضر تنوع محصولات صنایع نساجی و خصوصا صنعت فرش ماشینی بسیار زیاد است. بدلیل استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و دستگاه های پیشرفته و همچنین ذوق و هنر ایرانی، محصولات با کیفیت و متنوعی روانه بازار داخلی و خارجی می گردد تا سلیقه طیف های مختلف مشتریان تامین گردد. در سالهای ابتدای تولید فرش ماشینی، تنوع کمی در تولید محصولات وجود داشت و همچنین تعداد رنگهای استفاده شده در فرش ماشینی، اندک بوده است. در حالیکه امروزه طیف وسیعی از محصولات فرش ماشینی تولید می گردد که می توان به انواع مختلف فرش های 320 شانه، 440 شانه، 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه نام برد. همچنین تولید محصولاتی شامل تابلو فرش، فرش سجاده، انواع پادری و پشتی، فرش کودک، فرش وینتیج و فرش گل برجسته، با توجه به تقاضای مشتریان، تولید می گردد.

 

 

 

خصوصیات فرشهای گل برجسته

احتمالا تصور بر این است که فرشهای گل برجسته توسط دستگاهها و ماشین آلات خاصی بافته می شود، حال آنکه دستگاهها و ماشینهای بافندگی فرشهای گل برجسته (هایبالک) تفاوتی با سایر ماشین‌ آلات تولید فرش ندارند. در حقیقت تفاوت اصلی میان فرشهای گل برجسته با سایر فرشها (نوع متداول فرش) در نخ خاب بکار رفته در بافت فرش است. در بافت فرش گل برجسته از دو نوع نخ خاب با نام های آکریلیک هیت ست و هایبالک هیت ست استفاده می شود و قرار گرفتن این دو نوع نخ در کنار هم، به علت ویژگی های متفاوتی که دارند در مرحله تکمیل و پرداخت فرش، موجب بوجود آمدن برجستگی در سطح فرش می شود. به عبارت دیگر، برجستگی گلها به دلیل استفاده از نوع نخ خاب می باشد و برای ایجاد برجستگی در بافت فرش از چند نوع نخ آکریلیک و هایبالک استفاده می‌شود تا ایجاد برجستگی و فرو رفتگی نماید.

در حقیقت بافت فرش گل برجسته همانند فرشهای متداول و ساده می باشد و پس از بافت فرش و خروج فرش از دستگاه بافندگی، هیچ برجستگی در آن مشاهده نمی‌شود و برای ایجاد تغییرات به مرحله آهار یا پردازش می‌رود. در قسمت تکمیل، فرش حرارت استاندارد و خاصی می بیند و نخ هایبالک به‌کار رفته در بافت، بر اثر حرارت استاندارد، کمی پایین رفته و سطحی فرورفته ایجاد می‌کند. بدین‌ ترتیب هر رنگ، بافت و گلی که با نخ هایبالک بافته شده باشد قسمت فرورفته را تشکیل خواهد داد.

مزایای فرشهای گل برجسته

در طی زمان، دکوراسیون منزل اهمیتی دوچندان پیدا کرده است و بسیاری از افراد ترجیح میدهند از طرح ها و نقشهای جدید و بروز استفاده کنند و دکوراسیون خود را جذابتر و مدرن تر نمایند. فرشهای گل برجسته بدلیل زیبایی خاص و یکتایی که دارند، همواره تقاضای بالایی داشته است و سهم قابل توجهی از بازار محصولات فرش ماشینی را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

زیبایی و ظرافت بالا: مهم‌ترین مزیت فرش گل برجسته، زیبایی و ظرافت بسیار زیاد آن است. فرش‌های گل برجسته جذاب و چشم نواز هستند و طرح ها و نقشه های مختص به خود را دارند. با توجه به اینکه گلها و بوته های بکار رفته در فرش گل برجسته بهتر دیده می شوند، زیبایی این گونه فرشها خاص بوده و مورد استقبال است.

لازم به ذکر است برای نشان دادن زیبایی و ظرافت فرش گل برجسته نیاز به طراحی نقشه های بسیار با کیفیت می باشد. بدین ترتیب نیاز است تا طراح نقشه فرش، فردی با مهارت بالا و باتجربه باشد تا بتواند نقشه های فرش گل برجسته را طراحی کند و این امر نیازمند صرف زمان زیادی در واحد طراحی می باشد.

تراکم بالا: بدلیل ظرافت نخ های هایبالک و همچنین نقشه های بافت فرشهای گل برجسته، عموما اینگونه فرشها در شانه و تراکم 700 شانه و بالاتر بافته می شوند. در حقیقت ظرافت بالای اینگونه فرشها موجب می شود تا فرشهای گل برجسته در تراکم و شانه بالا بافته شوند که زیبایی طرح و نقش گل برجسته را دوچندان نمایند. عموما فرشهای گل برجسته در فرش های 1200 شانه بافته می شود و متداول است.

دستبافت گونه: همانگونه که در مقالات قبلی شامل مقاله با عنوان "آشنایی با فرش دستبافت گونه، ترکیبی از فرش دستبافت و ماشینی"، بیان شد، بدلیل تکنولوژی پیشرفته و سایر فاکتورها، امروزه بافت اکثر فرشهای با شانه و تراکم بالا، دستبافت گونه می باشد.    

شرکت فرش اکباتان (نامی به قدمت فرش ماشینی) به منظور احترام به سلیقه مشتریان و تنوع محصولات خود، با استفاده از دستگاههای مدرن و بروز و استفاده از مواد اولیه و نخهای با کیفیت، فرشهای 1200 شانه گل برجسته (هایبالک) تولید می نماید.


تاریخ ثبت : 1399/10/13
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *