بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
۲۵ درصد صادرات استان اصفهان از گمرک کاشان انجام می‌شود
رسول کوهستانی‌ پزوه روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، رتبه گمرک کاشان در بین ۱۴۰ گمرک کشور را ۲۴ اعلام و اضافه کرد: میزان صادرات گمرک کاشان از ۱۵ استان کشور بیشتر است.

مدیرکل گمرکات اصفهان:

۲۵ درصد صادرات استان اصفهان از گمرک کاشان انجام می‌شود

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۲۵ درصد از صادرات این استان از گمرک کاشان به خارج از کشور صادر می‌شود.

رسول کوهستانی‌ پزوه روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، رتبه گمرک کاشان در بین ۱۴۰ گمرک کشور را ۲۴ اعلام و اضافه کرد: میزان صادرات گمرک کاشان از ۱۵ استان کشور بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۷۹ قلم کالا از گمرک کاشان به ۶۱ کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: عمده‌ترین محصولات صادراتی این شهرستان در سال‌های اخیر فرش ماشینی و انواع کف‌پوش‌ها بود که به مرور فولاد و آهن در حال جایگزین شدن این کالاها هستند.

مدیرکل گمرکات اصفهان با بیان اینکه پنج گمرک صادراتی در این استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: گمرک کاشان دومین گمرک صادراتی این استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۸۸ مبنی بر تکمیل و تجهیز گمرک کاشان، گفت: گمرکات استان اصفهان در سال ۱۳۹۱ زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای ساخت آن خریداری کرد اما هنگامی که گمرک این شهرستان فاقد ساختمان است، تکمیل و تجهیز آن معنایی ندارد.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۳ چارت سازمانی گمرک کاشان مصوب شد و اکنون با حداقل امکانات در یک ساختمان استیجاری در شهرک صنعتی راوند فقط در بخش صادرات فعالیت دارد.

کوهستانی‌پزوه با بیان اینکه طرح توجیهی احداث ساختمان گمرک کاشان آماده و طرح پروانه ساخت آن نیز صادر شده است، یادآور شد: مجوزهای پدافند غیرعامل و حفاظت محیط زیست آن نیز اخذ شده و در انتظار تامین و تخصیص بودجه است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال گسترش فعالیت گمرک در کاشان هستیم تا بخش واردات و ترانزیت آن نیز راه‌اندازی شود، احداث ساختمان گمرک کاشان را موجب رونق تجارت و صادرات در این منطقه بیان کرد و افزود: با ساخت محل‌های تخلیه‌بار و انبارهای بارگیری، ایجاد اشتغال نیز در این گمرک افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل گمرکات اصفهان، هم اکنون فقط صادرات در ساختمان استیجاری گمرک کاشان انجام می‌شود و واردات کالا به کاشان از طریق اصفهان و دیگر استان‌های دیگر کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرکات اصفهان، مهم‌ترین گام برای گمرک کاشان را اخذ مجوز ساخت از وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد و گفت: برای ساخت آن دست کم به ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  

وی در بخشی از دیگری از سخنانش یادآور شد: صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهر، یک میلیون و ۲۴۴ هزار تن به ارزش ۸۲۳ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار بود که این کالاها شامل ۶۷۱ قلم به ۸۷ کشور صادر شد و سهم گمرک کاشان در این مدت افزون بر ۲۴۴ میلیون دلار است.

کوهستانی‌پزوه ندانستن میزان مصرف محصولات در کشور را از جمله مشکلات صادرات بیان کرد و گفت: هنگامی که میزان مصرف محصولات در داخل کشور مشخص نباشد از یک طرف گاهی اوقات تولید کمبود کالا در داخل احساس می‌شود و از یک سو چون نمی‌توانیم کالا را به کشوری صادر کنیم، بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود.

وی مشکل اصلی صادرات در هر محصول را نبود سیاست صادراتی برشمرد و اظهار داشت: به همین دلیل یک بار صادرات محصولی را آزاد می‌کنند و یک دفعه هم از صادرات همان محصول جلوگیری می‌کنند که این عمل، نوعی بی‌اعتمادی را همراه دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این دیدار تاکید کرد: کالاهای صادراتی ایران سهم فرهنگی برای کشور دارد بنابراین شایسته است که کالای مرغوب و با کیفیت از کشور صادر شود.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.

این شهرستان با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور و بالعکس قرار دارد.

سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این منطقه به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

اتاق بازرگانی کاشان به دلیل در مسیر قرار گرفتن کاشان در راه‌های استانی و بین‌المللی و همچنین وجود راه‌آهن سراسری بیش از نیم قرن قبل و پیشتر از برخی مراکز استان‌ها تاسیس شده است.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

تاریخ ثبت : 1401/08/22
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *