بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
نمایشگاه خارجی یک سرمایه گذاری سه ساله است!
محمد عنایتی بیدگلی، مشاور بازاریابی و برندینگ فرش: نمایشگاه فرش غازی آنتپ اگر بخواهم مقایسه اش کنیم با سالهای گذشته اشتباه محضی را دچار شدیم. نمایشگاه غازی انتپ کنار یک برندی بود به نام دموتکس که یک اتحادی را کنار هم داشتند و باعث شده بود یک محل بسیار عالی برای عرضه فرش باشد.

نمایشگاه خارجی یک سرمایه گذاری سه ساله است!

محمد عنایتی بیدگلی، مشاور بازاریابی و برندینگ فرش: نمایشگاه فرش غازی آنتپ اگر بخواهم مقایسه اش کنیم با سالهای گذشته اشتباه محضی را دچار شدیم. نمایشگاه غازی انتپ کنار یک برندی بود به نام دموتکس که یک اتحادی را کنار هم داشتند و باعث شده بود یک محل بسیار عالی برای عرضه فرش باشد. از طرفی که جا هم محدود بود و این هم گزینه عالی شده بود برای آنهایی که قدیمی تر نمایشگاه بودند. همیشه محدودیت باعث می‌شود که یک سری افراد جواب بهتری بگیرند از نمایشگاه و یک سری افراد هم که میخواهند وارد نمایشگاه بشوند، در حسرت نمایشگاه باقی بمانند.

امسال نمایشگاه غازی آنتپ یک مقدار فرق میکرد. عنوانش عوض شده بود و یک سری شرکتهای ترک هم به این نتیجه رسیده بودند با توجه به هزینه ها و مواردی که بیشتر از من میدانید و در خصوص نمایشگاه درگیرش هستند همه، نمیشد دوتا نمایشگاه هم غازی انتپ را بیایند شرکت کنند هم اینکه استانبول حضور داشته باشند تصمیم گرفتند استانبول حضور داشته باشند اما نمایشگاه غازی آنتپ را شرکت نکنند.

و همانطور که ملاحظه فرمودید استقبالی که هر سال میشد انجام نشد اما بازدیدکننده این را نمیدانست و بازدید کننده نمایشگاه غازی آنتپ را تصورش این بود مثل هر سال برگزار میشود و حضور پیدا کرد و آنهایی که شرکت کرده بودند به عنوان غرفه گذار به نظر من خیلی خوب هم جواب گرفتند به نظر من هم نه قطعا جواب گرفتند چون به عینه ظرف این چهار روز دیدم و پرسیدم. اما بازدید کننده آن انتظاراتی که باید داشته باشند نداشت و منطقی هم بود اندازه یک پرواز اروپا و نمایشگاه اروپایی ازش وقت گرفته شده بود و هزینه کرده بود و تا به اینجا رسیده بود و خیلی راحت میدید که با دوتا سالن میشد یک روزه نمایشگاه را بازدید کرد و یک مقدار برایش سنگین تمام میشد.

پیشنهاد من این است که تمرکزمان و بازار هدفمان را روی نهایت دو الی سه نمایشگاه داشته باشیم و حضور در نمایشگاه را صرفا به منزله فروش بهش نگاه نکنیم و اقدامات قبل از نمایشگاه و بعد از نمایشگاه خیلی خیلی مهم است چیزی که متاسفانه در بین شرکتهای ایرانی کمتر شاهدش هستیم و اگر هم تصمیم دارید در نمایشگاه خارجی حضور پیدا کنید، نمایشگاه خارجی را خواهشا با یک شوروم اشتباه نگیرید قرار نیست توی نمایشگاه در واقع صورت پر بشود و دلار جا به جا شود و یورو جا به جا شود و نه سال اول هیچ توقعی از نمایشگاه نداشته باشید حداقل یک سرمایه گذاری سه ساله بهش نگاه کنید.

کسب و کارتان کوک باشد و دلتان ساز، برند باشید.

تاریخ ثبت : 1403/03/21
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *