بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای استفاده از فرش های قرمز لاکی در دکوراسیون منزل
یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل فرش ها، فرش های قرمز لاکی هستند، این مدل فرش ها دنیایی از نقش و نگار و رنگ هستند و زیبایی منحصر به فردی دارند و می‌تواند فضای پذیرایی و نشیمن تان را کاملا ایرانی و اصیل جلوه دهد.

راهنمای استفاده از فرش های قرمز لاکی در دکوراسیون منزل

یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مدل فرش ها، فرش های قرمز لاکی هستند، این مدل فرش ها دنیایی از نقش و نگار و رنگ هستند و زیبایی منحصر به فردی دارند و می‌تواند فضای پذیرایی و نشیمن تان را کاملا ایرانی و اصیل جلوه دهد.

اما قبل از خرید این فرش باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

رنگ قرمز به کار رفته در این فرش ها، رنگی گرم و پر هیجان است که در ضمن جذاب بودن می‌تواند بسیار گیرا باشد و این جذابیت خود را به فضا نیز منتقل می کند. قرمز رنگ برجسته و شجاعی است و حتی به اتاقی که چندان نور نمی گیرد گرما می دهد، رنگ قرمز حس دلپذیر گرما و امنیت را ایجاد می کند و اگر ترکیب درستی ایجاد کنید نتایج خارق العاده ای ایجاد می کند، برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا، سایر وسایلی که همراه فرش مورد استفاده قرار می گیرد باید با آن هماهنگی داشته باشد که این وسایل شامل اقلام بزرگی چون مبلمان، پرده ها و سایر وسایل کوچکتر می باشد. برای رنگ مبلمان، پرده و دیگر جزئیات می‌توانید، از مجموعه رنگ های خنثی مانند سفید، بژ، طوسی، کرم و از رنگ هایی با فام بیشتر همچون قهوه ای و سبز استفاده کنید.

انتخاب رنگ های مکمل کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد:

 - استفاده از رنگ سبز و تنالیته های آن بسیار اثربخش است، سبز مکمل رنگ قرمز می‌باشد و کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ توازن بصری خوبی به وجود می آورد.

 - رنگ نخودی یا کرم می تواند انتخاب بسیار خوبی برای مبلمان باشد، این رنگ هم به خودی خود جذابیت های فراوانی دارد و هم در کنار یک فرش قرمز بسیار خاص جلوه می‌کند.

 - در مواردی که نور محیط شما مناسب است می توانید از رنگ قهوه ای نیز استفاده کنید، قهوه ای فضایی بسیار خاص و شیک را خلق می‌کند و در کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ، یعنی قرمز و قهوه ای فضایی گرم و دلنشین ایجاد می کند.

 - رنگ سفید هم می‌تواند تکمیل‌کننده خوبی برای یک فرش با رنگ قرمز لاکی باشد، آرامش و در برگیرندگی این رنگ می تواند هیجان رنگ قرمز را کنترل کند.

 - می توانید از تنالیته های طوسی تیره و یا روشن استفاده کنید؛ ترکیب این دو رنگ فضای پذیرایی را چشمگیر تر می کند.

 - قرمز همچنین با رنگ های آبی ملوانی و خاکستری – آبی خوب جور می شود.

 - استفاده از رنگ گرم چوب به عنوان مثال استفاده از لمینیت ها و پارکت های چوبی تیره راه حل خوبی برای تکمیل فضا و ایجاد یک دکوراسیون خیره کننده است.

 - از آنجایی که رنگ قرمز از درجه تمرکز بصری بالایی برخوردار است؛ بهتر است از آن به صورت تک رنگ در فضا استفاده نکنید، مثلا از استفاده از مبلمان قرمز در کنار فرش قرمز خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد فرش های کلاسیک باید بدانید!

چند نکته که همواره باید در دکوراسیون رعایت کنید:

 - برای ایجاد هماهنگی بیشتر، می توانید از سایر رنگ های استفاده شده در فرش، در دیگر اجزای دکوراسیون استفاده کنید.

 - برای تکمیل بازی رنگ ها جزئیاتی مثل کوسن ها و آباژورها عالی هستند، برای خلق دکوراسیونی زیبا کوچکترین جزئیات را هم مد نظر قرار دهید.

 - اگر فرش پر نقش و نگار و پر جزئیاتی انتخاب میکنید، سعی کنید سایر اجزای دکوراسیون ساده و روشن باشند.

 - اندازه فرش باید مطابق با استاندارد ها باشد.

فرش قرمز لاکی را هم میتوانید در دکوراسیون مدرن و هم در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این فرش در دکوراسیون مدرن، یک فضای تلفیقی به وجود می‌آورد که جذابیت آن بیشتر از یک فضای صرفاً کلاسیک می باشد، اگر می خواهید از این رنگ فرش در یک چیدمان کاملا کلاسیک استفاده کنید از آنجایی که سبک های کلاسیک دارای ریزه کاری های بسیار زیادی هستند، ما به شما توصیه می‌کنیم از فرش هایی با جزئیات کمتر استفاده کنید در غیر این صورت فضا شلوغ و ناهمگون نشان داده می شود. اگر علاقه زیادی به صنایع دستی دارید، می توانید به همراه فرش قرمز از کوسن هایی با طرح جاجیم و با زمینه قرمز بر روی مبلمان مدرن خود استفاده کنید تا سبک تلفیقی دکوراسیون بیشتر به چشم بیاید.

فرش های ایرانی همواره مورد توجه بوده، هنر و ظرافت خاصی در آنها به کار گرفته شده و رنگ ها عموما زنده و طبیعی به نظر می رسند، نقش و نگار این فرش ها گیرایی خاصی دارد که برای هر بیننده ای  جذاب و چشم نواز است بنابراین با کمی دقت و با رعایت هارمونی می‌توان با استفاده از آن ها فضایی متفاوت و دلنشین به وجود آورد .

نمونه فرش های قرمز لاکی شرکت فرش اکباتان
هریس-1217


 

سامی-1223 

 

 

رها-1211 

 

برگرفته از مجله chidoplus

تاریخ ثبت : 1400/01/25
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *