بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
ایجاد فضایی فانتزی و انرژی بخش در خانه با فرش زرد رنگ
فرش زرد رنگ ویژگی های خاصی را به خانه می بخشد که مهم ترین ویژگی فرش زرد رنگ آن است که فضا را شاد و پر انرژی می کند. البته بسته به اینکه از چه طیفی از رنگ زرد در فرش استفاده شده باشد ممکن است حالت های مختلفی پدید آید.

ایجاد فضایی فانتزی و انرژی بخش در خانه با فرش زرد رنگ

برای شمایی که دوست دارید خانه تان فانتزی، جذاب و متفاوت باشد، فرش زرد را پیشنهاد می دهیم. با اینکه این رنگ انتخاب اول خیلی ها نبوده اما به قدری زیبا و دوست داشتنی است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. فرش زرد رنگ ویژگی های خاصی را به خانه می بخشد که مهم ترین ویژگی فرش زرد رنگ آن است که فضا را شاد و پر انرژی می کند. البته بسته به اینکه از چه طیفی از رنگ زرد در فرش استفاده شده باشد ممکن است حالت های مختلفی پدید آید. مثلا فرش زرد لیمویی فضا را روشن و شاد می کند و فرش زرد خردلی فضا را به سمت گرم تر و تیره تر بودن می برد.

فرش زرد و سفید

اگر به دنبال بهترین ترکیب رنگی برای زرد می گردید باید بدانید که سفید و زرد یکی از بهترین ها است. این دو رنگ در کنار یکدیگر چه در قالب فرش و چه در وسایل دیگر بسیار همخوان و هم نشین هستند. استفاده از رنگ سفید در فرش زرد و یا در دکوراسیون وسایل دیگر موجب می شود تا فضای خانه روشن تر و باز تر جلوه کند و این برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. اگر خانه تان پر نور است فرش زرد رنگ و سفید خانه را دل باز تر نشان می دهد و اگر هم خانه تان کوچک و کم نور است باز هم فرش زرد رنگ و سفید در بهبود فضا به شما کمک خواهد کرد. فرش های زرد و سفید در طرح ها و مدل های مختلفی موجود هستند. ممکن است زمینه فرش سفید بوده و طرح های زرد رنگ بر روی آن ایجاد شده باشد و یا آنکه مثل فرش های وینتیج رنگ های زرد و سفید به شکلی زیبا در هم تنیده شده باشند.

فرش زرد و طوسی

یکی دیگر از بهترین ترکیب های رنگی که با زرد ایجاد می شود، زرد و طوسی است. رنگ گرم و پر درخشش زرد در کنار رنگ خنثی طوسی یک ترکیب فوق العاده را پدید می آورند که هم در قالب فرش و هم در دکوراسیون کلی خانه تاثیر گذار است. فرش زرد رنگ و طوسی فضایی کاملا مدرن داشته و در خانه هایی با این سبک چیدمان استفاده می شوند. اگر رنگ اصلی فرش، زرد باشد و در قسمت هایی از آن طوسی کار شده باشد، می توان از مبلمان راحتی طوسی رنگ در کنار این فرش استفاده کرد. اما به شرطی که بر روی مبل ها کوسن های زرد رنگ قرار داده شود. فرش زرد و طوسی بر روی پوشش کف از لمینیت های خاکستری روشن فوق العاده زیبا و دیدنی خواهد بود.

از فرش زرد در چه مکانی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد این فرش دارای فضایی فانتزی و پر انرژی است. بنابراین استفاده از آن در جایی مانند سالن پذیرایی مناسب به نظر نمی رسد. البته برای کسانی که سبک چیدمان خانه شان مدرن است و در همه فضاها تلاش کرده اند محیطی صمیمی و خودمانی را فراهم کنند، استفاده از فرش زرد رنگ بدون اشکال خواهد بود. معمولا جوان تر هایی که به تنهایی زندگی می کنند و یا زوج های جوانی که به استفاده از رنگ های پر انرژی در خانه علاقه دارند فرش زرد رنگ را برای سالن خانه شان می پسندند. اما باید گفت که از این فرش در قسمت های دیگر مانند آشپزخانه و اتاق خواب هم می توان استفاده نمود. در آشپزخانه چنانچه کابینت های تان سفید یک دست است و یا آنکه ترکیب سفید و زرد را برای کابینت ها انتخاب کرده اید، می توانید از یک فرش زرد رنگ کوچک در این مکان استفاده نمایید.


فرش زرد در اتاق نشیمن

فضای نشیمن غیر رسمی و خودمانی است و برای جمع شدن اعضای خانه دور هم و یا تماشای تلویزیون به کار می رود. پس می تواند یکی از بهترین مکان ها جهت پهن کردن یک فرش زرد رنگ باشد. با این کار هم فضای اتاق نشیمن رنگی تر و شاد تر چیدمان می گردد و هم روحیه اعضای خانواده بهتر خواهد بود. استفاده از مبل های راحتی رنگی و طرح دار در کنار یک فرش زرد رنگ، کوسن هایی به رنگ زرد بر روی مبل، والان پرده زرد یا رنگی دیگر و کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی به ایجاد یک فضای دوستانه و لذت بخش و دلنشین کمک زیادی خواهد کرد. خوبی رنگ زرد آن است که در مکان های کوچک نیز می توان از آن استفاده نمود.

فرش زرد در اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک میزبان خوبی برای فرش زرد رنگ خواهد بود. در اتاق خواب کودک از این رنگ به علاوه رنگ های دیگر نظیر سفید، آبی فیروزه ای روشن، صورتی و یا سبز کاهویی استفاده کنید و از این رنگ های جذاب لذت ببرید. رنگ کردن دیوار اتاق کودک و استفاده از طرح هایی که با کاغذ دیواری، پوستر یا شابلون به وجود می آیند، استفاده از رنگ های مکمل بر روی دیوار ها یا سرویس خواب و در نهایت پهن کردن یک فرش زرد رنگ فانتزی در اتاق خواب باعث می شود که کودک احساس بهتری از بودن در اتاق خواب خود داشته باشد. فرش زرد رنگ با انواع طرح های فانتزی و کودکانه که شامل نقش های مختلف از جمله تصاویر کارتونی و انیمیشن های مورد علاقه بچه هاست، اتاق خواب کودک را زیبا و جذاب خواهد کرد.

فرش زرد در اتاق خواب بزرگسال

زوج های جوان به رنگ های پر انرژی و فانتزی نظیر زرد علاقه بیشتری نشان می دهند. در چیدمان یک اتاق خواب می توان سرویس خواب را به رنگ سفید انتخاب کرد، دیوار ها را سفید و یک دیوار را به کاغذ دیواری طرح داری که در آن از رنگ زرد استفاده شده اختصاص داد، رو تختی را به رنگ زرد و طرح دار انتخاب نمود، والان پرده را از پارچه ای شبیه به رو تختی نصب کرد و در نهایت یک فرش زرد رنگ زیبا بر روی زمین پهن کرد. البته برای ایجاد تنوع بهتر است از یک رنگ دیگر در کنار رنگ های سفید و زرد استفاده گردد تا فضای اتاق بیش از حد تکراری نشود. مثلا رنگ هایی نظیر طوسی، آبی تیره، اخرایی و یا حتی سبز پیشنهاد های خوبی هستند. از این رنگ ها در قالب کوسن هایی که بر روی تخت قرار می گیرند، تابلو های تزیینی بر روی دیوار، رو تختی طرح دار، گلدان های گل طبیعی در قسمت هایی از اتاق و موارد دیگری از این دست می توان استفاده نمود.

سه نکته مهم در استفاده از فرش زرد رنگ

اگر از فرش زرد رنگ یک دست و ساده استفاده می کنید، علاوه بر آنکه می توانید یک کاناپه یا ست مبل ساده را انتخاب کنید، پیشنهاد می شود از مبل هایی با پارچه روکش طرح دار استفاده نمایید.
اگر از فرش زرد طرح دار و شلوغ استفاده می کنید، حتما مبل هایی ساده در کنار آن قرار دهید.
میزان استفاده از رنگ زرد را در چیدمان خانه ای با فرش زرد رنگ کنترل و مدیریت کنید. وجود بیش از حد رنگ زرد در خانه ممکن است موجب ایجاد تاثیرات روانی منفی بر اعضای خانواده شود.

تاریخ ثبت : 1401/07/06
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *