بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای خرید فرش برای حمام
فرش‌های ماشینی از اصلی‌ترین المان‌ها در هر منزلی هستند که تأثیر بسیاری بر زیبایی و دیزاین هر خانه‌ای دارد و یک فرش خوب قادر است که علاوه بر تغییر دیزاین محیط اطرافش راحتی و آسایش را نیز فراهم نماید. بیشتر افراد به فرش کردن قسمت‌های غیرمعمول خانه مانند حمام فکر نمی‌کنند و به همین خاطر به فرش کردن قسمت‌های اصلی خانه مانند حال و پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق‌خواب بسنده می‌کنند.

راهنمای خرید فرش برای حمام

فرش‌های ماشینی از اصلی‌ترین المان‌ها در هر منزلی هستند که تأثیر بسیاری بر زیبایی و دیزاین هر خانه‌ای دارد و یک فرش خوب قادر است که علاوه بر تغییر دیزاین محیط اطرافش راحتی و آسایش را نیز فراهم نماید. بیشتر افراد به فرش کردن قسمت‌های غیرمعمول خانه مانند حمام فکر نمی‌کنند و به همین خاطر به فرش کردن قسمت‌های اصلی خانه مانند حال و پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق‌خواب بسنده می‌کنند. درصورتی‌که فرش ماشینی در این قسمت‌ها دارای اهمیت بوده و از مزیت زیادی برخوردار است. به طور مثال فرض کنید که از حمام خارج شده‌اید و روی زمین سرد پا گذاشته‌اید در این جا فرش حمام علاوه بر گرما سبب خشک شدن پا نیز می‌شود و آسایش و راحتی را برای شما ارمغان می‌آورد.

راهنمای خرید فرش برای حمام

مزایای فرش حمام

1. حفاظت از کف حمام

فرش حمام می تواند تا حد زیادی از کف حمام محافظت کند. آنها نه تنها از پاهای ما بلکه از کف حمام نیز محافظت می‌کنند. فارغ از نوع کفی حمام، این کفی بسیار آسیب پذیر است و به راحتی می‌توانید به آن آسیب بزنید. آب اضافی هم می‌تواند به سطوح آسیب برساند. وقتی از زیر دوش بیرون می‌آیید کمی آب به بیرون می‌ریزد و روی کف حمام می‌ماند. 

آبی که بدون قالی روی زمین می‌ریزد، همان جا می‌ماند و در نهایت به درون آن نفوذ کرده و جذب آن می‌شود. این باعث آسیب دیدگی کف حمام می‌شود. با خرید فرش می‌توانید از این مشکل جلوگیری کنید. فرش رطوبت را جذب می‌کند و احتمال آسیب را کم می‌کند. پس با اینکار از زیر خرج بازسازی و تعمیر حمام در می‌روید.

2. ایمنی بیشتر

طبیعیست که کاشی‌ها و بخش نزدیک دوش حمام بیشتر اوقات مرطوب است. زیرا فرشی نیست که این آب اضافی را جذب کند. آب اضافی روی زمین می تواند منجر به تصادفاتی شود که در اثر لغزش ایجاد می‌شود. ممکن است که در اثر لیز خوردن دست و پا یا حتی سر خودتان را بشکنید. با این حال، یک فرش ضد لغزش جان شما را نجات می‌دهد و از لغزشتان در وهله اول جلوگیری می‌کند.

3. راحت و گرم

هر چه از راحتی این فرش‌ها بگوییم، کم گفته‌ایم! یک فرش پنبه ای نرم که تمام رطوبت آزاردهنده و اضافی پا را جذب می‌کند، بسیار دلگرم کننده است. اگر بعد از حمامی طولانی با آب گرم پا روی زمین سرد بگذارید، حس و حال خوبتان از بین می‌رود. بنابراین فرش حمام همیشه گزینه‌ی خوبی برای شما خواهد بود.

4. طرح و سبک

این فرش‌ها حس گرما و راحتی خانه را به شما می‌دهند. آنها به تجملات خانه شما می‌افزایند. خانه شما با حضور آن‌ها کامل و بی نقص به نظر می‌رسد. شاید قرار دادن فرش در داخل اغلب حمام های ایرانی ایده خوبی نباشد، اما اگر فرش یا قالیچه‌ای را در ورودی حمام خود قرار دهید بازهم می توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

راهنمای خرید فرش برای حمام

نحوه چیدمان فرش حمام!

اگر حمام بزرگ و جاداری دارید، جا برای مانور و بازی زیاد است و می‌توانید فرشتان را در نقطه‌ای که می‌خواهید قرار دهید. بدیهی است که در این صورت شما می‌توانید یک فرش بزرگ در داخل حمام خود قرار دهید. 

برای شروع می‌توانید فرش خود را در کنار یا جلوی وان قرار دهید. پا گذاشتن روی فرشی نرم و گرم آن هم بعد از حمام کردن در وان بسیار دلپذیر است. البته این مورد تنها مزیت استفاده از فرش نیست و این فرش با گرفتن رطوبت پای شما از استهلاک کف حمام هم جلوگیری می‌کند. 

اگر حمام بزرگی دارید، می‌توانید از فرش با سایز متوسط استفاده کنید، اما اگر فضای زیادی ندارید، سراغ فرش‌های مینیمالیستی و ظریف بروید. دومین ناحیه ای که می توانید فرش حمام را در آن قرار دهید، اطراف روشویی شماست. 

شما می‌توانید یک فرش کوچک گرد یا مربع شکل در اطراف روشویی خود پهن کنید تا به راحتی آن را به بخشی لوکس و شیک تبدیل کنید. آبی هم اگر از روشویی ریخت بوسیله فرش جذب می‌شود. اگر هم اهل رسیدگی به پوست خود باشید و زمان زیادی را جلوی آینه روشویی می‌گذارنید، این فرش‌ها نجات بخش پاهای شما خواهند بود. 

علاوه بر این، می توانید فرش خود را در ورودی حمام قرار دهید. برخی از حمام‌ها دارای فضایی مجزا و بسته برای دوش هستند. ورودی این بخش یکی از بهترین مناطق برای قرار دادن فرش در حمام است. مهمترین و نسبتاً ضروری‌ترین قسمت برای قرار دادن فرش حمام، ورودی درب آن است. تا اینجا به شما گفتیم که چرا قرار دادن فرش در حمام اهمیت دارد و مزیتش چیست. 

دلایل مختلف چه از نظر زیباسازی چه از نظر محافظی برای قرار دادن فرش در حمام وجود دارد. این فرش‌ها هم از پای شما و هم از کف حمام محافظت می‌کند و خطر لیز خوردن را نیز پایین می‌آورد. برای توضیحات بیشتر، بخش‌های قبلی را با دقت بیشتری بخوانید!

راهنمای خرید فرش برای حمام

چه نوع فرشی برای حمام بهتر است؟

بهتر است قبل از خرید فرش ببینیم که چه فرشی برای این منطقه بهتر است. بهتر است بدون حرف اضافه به سراغ الیاف مناسب فرش حمام برویم. یک فرش 100٪ پنبه‌ای یک فرش ایده آل برای حمام است. این نوع الیاف دارای سطح جذب بالایی هستند که با هدف ما هم یعنی گرفتن رطوبت اضافی کف حمام همگام است. مورد بعدی بافت فرش است. 

فرش حمام باید یا پرز بلند باشد یا پرز کوتاه که صد البته بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. یک فرش پرز کوتاه باعث می‌شود فرش نازک و مرتب به نظر برسد در حالی که یک فرش پرز بلند ظاهری راحت و خودمانی به فرش می‌بخشد. مورد بعدی سبک فرش است که باز هم کاملا به خود شما بستگی دارد و ما در آن دخالتی نمی‌کنیم. 

موارد بعدی هم اشاره به ویژگی‌هایی هستند که باید در هر فرش حمامی به دنبال آن باشید. اول از همه، فرش مناسب حمام باید بدون لغزش باشد. بدیهی است که شما فرش را دقیقاً به منظور جلوگیری از لغزش خریداری می‌کنید. اگر فرشتان لیز بخورد که نمی‌شود! ثانیاً، بهتر است فرش حمام قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد، که در این صورت مجبور نیستید بارها و بارها زحمت شست و شو و تمیز کردن فرش را به دوش بکشید. 

نحوه شستشوی فرش حمام

فرش‌های حمام از پراستفاده ترین فرش‌ها هستند و همه ما هم می‌دانیم دلیل و چراییش چیست. این فرش‌ها نیز مانند هر فرشی کثیف می‌شوند. حالت سوالی که پیش می‌آید این است که این فرش‌ها هر چند مدت یکبار باید شسته شوند؟ خب پاسخ این پرسش از خانه به خانه و خانواده به خانواده دیگر متفاوت است و بستگی به میزان استفاده دارد. 

به طور مثال تمیز کردن فرشی که درحمام خانواده‌ای پر جمعیت دارای تعداد زیادی بچه، پهن است جزو وظایف همیشگی صاحبخانه است. در کل می‌توانید فرش خود را هر یک تا دو هفته تمیز کنید. با این حال، اگر تعداد اعضای خانواده کم و رفت و آمد هم کم باشد، ایرادی ندارد که فرش‌تان را هر دو تا سه هفته یکبار تمیز کنید. 

برای شروع، از روش رایج و قدیمی تکاندن فرش استفاده کنید.در طول زمان روی فرشتان گرد و غبار می‌نشیند که شاید در نگاه اول متوجه آن نشوید. همین تکاندن فرش باعث خارج شدن این گرد و غبار می‌شود. 

در مرحله بعدی باید به برچسب پشت فرش دقت کنید. باید بررسی کنید که آیا محصولات یا مواد خاصی هست که اجازه استفاده از آن‌ها را روی فرش ندارد یا چیزی هست که به هر نحوی برای فرش شما مضر باشد. از استفاده از چنین محصولاتی خودداری کرده و جایگزین هایی را بیابید یا به دنبال مواردی مطمئن باشید. فرایند تمیز کردن این فرش‌ها بسیار آسان است. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرش را خیس کرده و مقداری مواد شوینده روی آن بریزید. در ریختن مواد شوینده افراط نکنید، زیرا مقدار زیاد آن ممکن است به تارها یا الیاف فرش آسیب برساند. همانطور که در بالا هم ذکر شد، اطمینان حاصل کنید که محصول مورد استفاده شما منع مصرف ندارد. پس از آن، با استفاده از برس، تمام آلودگی و گرد و غبار فرش را به آرامی بزدایید تا فرشتان تمیز شود. 

پس از اتمام برس کشی، فرش را آبکشی کنید تا تمام مواد شوینده و کثیفی آن پاک شود. پس از شستن فرش با آب و پاک شدن کامل مواد شوینده، زمان خشک کردن آن فرا رسیده است. می‌توانید اجازه دهید کمی آب فرش گرفته شود و سپس آن را در جای دیگر پهن کنید. درست است که این راه آسان و بی‌خطر است اما به هر روی، برای رعایت ایمنی و بهداشت خود، پوشیدن دستکش را فراموش نکنید!

فرش حمام و پادری حمام

مردم معمولا این دو مورد را با هم اشتباه می‌گیرند. تفاوت‌های زیادی بین این دو وجود دارد که البته مشهود هم است، اما مردم از آن‌ها آگاه نیستند. تفاوت اصلی این دو در ظاهر کلی و عملکرد این فرش‌ها است. زیرپایی‌های حمام کمی خشن و زبرتر هستند. 

راهنمای خرید فرش برای حمام

از نظر ظاهری هم بسیار ساده هستند در حالی که فرش‌های حمام ظاهری بسیار لوکس دارند. فرش‌های حمام بسیار شیک به نظر می‌رسند و می‌توانند فضای حمام را بسیار لوکس کنند. عملکرد اصلی زیرپایی حمام جلوگیری از سر خوردن و جذب آب اضافی است که ممکن است منجر به سر خوردن شود. 

پادری های حمام بیشتر در کنار وان‌ها یا روشویی‌ها قرار می‌گیرند تا آب به جای کف یا سطح روی آن‌ها چکه کند. فرش‌های حمام اما نه تنها رطوبت پایتان را می‌گیرند، بلکه هنگام خروج از حمام به شما حس گرما و راحتی می‌دهند. به طور کلی، زیرپایی‌های حمام بیشتر کاربردی هستند در حالی که فرش‌های حمام بیشتر جنبه تزیینی دارند.

تاریخ ثبت : 1401/08/05
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *