بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
هدف‌گذاری وزارت صمت صادرات ۷۵ میلیارد دلاری است
محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت در حاشیه سفر به کاشان گفت: هدف گذاری وزارت صمت صادرات ۷۵ میلیارد دلاری است.

معاون وزیر صمت:
هدف‌گذاری وزارت صمت صادرات ۷۵ میلیارد دلاری است

محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت  در حاشیه سفر به کاشان گفت: هدف گذاری وزارت صمت صادرات ۷۵ میلیارد دلاری است.

محمدمهدی برادران در حاشیه سفر به کاشان و در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی کاشان با اشاره به اینکه مجلس با کاهش تعرفه واردات ماشین آلات و تجهیزات صنایع موافقت کرده است، اظهار داشت: پیش‌تر این کاهش تعرفه شامل قطعات نبود که در طرح جدید شامل این موضوع هم شده است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه از چهار به یک رسیده است، ابراز داشت: تعرفه گذاری بر واردات ماشین آلات و تجهیزات صنعتی یک تصمیم غیرکارشناسی شده بود که با تصویب این طرح این مشکل برطرف شد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه رویکرد کلی وزارت صمت رفع موانع تولید و کاهش بروکراسی اداری است، تصریح کرد: شاخص های صنعت خوشبختانه در طول یکسال گذشته بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد داده ایم دلار از مبادلات تجاری با عراق و افغانستان حذف شود، گفت: حذف تعهد ارزی فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در دیدار با رئیس جمهور مطرح شده است.

برادران با اشاره به اینکه فقط در حوزه وزارت صمت ۱۵۸ هزار شغل نسبت به سال گذشته ایجاد شده است، گفت: نرخ بیکاری نیز در کشور به زیر ۹ درصد رسیده و این نرخ ۸.۹ شده است.

رونق تولید و افزایش صادرات

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مهم وزارت صمت رونق تولید و در پی آن افزایش صادرات است، خاطرنشان کرد: هدف گذاری وزارت صمت صادرات ۷۵ میلیارد دلاری است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه میزان صادرات در دولت قبل و در هنگام آغاز مسئولیت ۳۴ میلیارد دلار بوده است، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده میزان صادرات ارزش ارزی به میزان دو برابر افزایش می یابد.

برادران با اشاره به اینکه دولت وظیفه خود را تسهیل در امور صنعتگران و فعالان اقتصادی می داند، خاطرنشان کرد: ما از صنعتگران و مردم هم انتظار حمایت داریم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بانکی هم سعی میکنیم چالش‌ها و مشکلات پیش رو را برداریم، اظهار داشت: در واردات ماشین آلات کشاورزی تجهیزات تا پنج سال کارکرد هم همانند ماشین های نو شامل قوانین مربوطه می شود و می توانند از امتیاز دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

تاریخ ثبت : 1401/08/19
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *