بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای انتخاب فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی
امروزه فرش های مختلفی با طرح ها و نقشه های متفاوت به بازار آمده اند که تمامی سلیقه ها را در بر می گیرند. فرش سه بعدی یکی از انواع فرش های جدید است که در این مدت توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. فرش سه بعدی به گونه ای بافته می شود که هنگام مشاهده آن احساس می کنید برجستگی ها و فرو رفتگی هایی در آن می بینید.

راهنمای انتخاب فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

امروزه فرش های مختلفی با طرح ها و نقشه های متفاوت به بازار آمده اند که تمامی سلیقه ها را در بر می گیرند. فرش سه بعدی یکی از انواع فرش های جدید است که در این مدت توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند. فرش سه بعدی به گونه ای بافته می شود که هنگام مشاهده آن احساس می کنید برجستگی ها و فرو رفتگی هایی در آن می بینید. طرح های متنوع این فرش ها باعث شده تا شما بتوانید به راحتی طرح و مدل دلخواه خود را انتخاب کرده و خانه تان را زیبا تر و جذاب تر نمایید. از فرش سه بعدی در آشپزخانه، اتاق کودک، سالن پذیرایی و اتاق خواب می توان استفاده کرد.

فرش سه بعدی چیست؟

تنها تفاوت فرش سه بعدی با فرش های دیگر معمولی در طرح آنهاست. این فرش ها در نوع بافت، نوع تار و پود استفاده شده در آنها، روش های بافت و غیره هیچ تفاوتی با دیگر فرش ها ندارند. اما طرحی که در فرش سه بعدی استفاده می شود به گونه ای است که با ایجاد چیزی به نام خطای دید طرحی سه بعدی را مشاهده می نماییم. این فرش ها هم به صورت دستبافت و هم ماشینی موجود هستند و شما می توانید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید آنها را تهیه نمایید. فرش سه بعدی با توجه به مدل ها و طرح های متنوعی که دارد با انواع دکوراسیون هماهنگی خوبی داشته و فضای خانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

انواع طرح و مدل فرش سه بعدی

همانطور که گفته شد این فرش ها از نظر طرح و مدل تنوع بالایی دارند و از طرح های فانتزی گرفته تا طرح های کودکانه و مدل های رسمی تر را شامل می شوند. بنابراین از این فرش ها در قسمت های مختلف خانه می توان استفاده کرد. رنگ بندی فرش سه بعدی نیز شامل تمامی رنگ های موجود در پالت رنگ بوده و به راحتی می توان این فرش را با چیدمان رنگی خانه ست نمود. حتی طرح های متنوع این فرش ها می توانند با سبک چیدمان خانه ست شوند. مثلا در خانه ای که با وسایل چوبی تزیین شده و از چوب به عنوان یکی از اجزای اصلی چیدمان استفاده شده است، وجود یک فرش سه بعدی با طرح چوب پیشنهاد خوبی خواهد بود. یا به عنوان مثالی دیگر استفاده از فرش سه بعدی با طرح گیاه در خانه ای که دارای گل و گیاه های سبز و طبیعی است، گزینه ای عالی به شمار می رود.

یکی از مکان هایی که در آن می توان از فرش سه بعدی استفاده کرد، آشپزخانه است. در آشپزخانه می توان از فرش هایی با طرح مواد غذایی، میوه ها، سبزیجات، ظروف آشپزخانه ای و به طور کلی هر چیزی که به آشپزخانه مربوط است، استفاده نمود. فرش آشپزخانه سه بعدی فضایی بسیار خاص و متفاوت را در آشپزخانه ایجاد می کند و با انتخاب یک طرح مناسب تاثیر قابل توجهی بر چیدمان آشپزخانه دارد. همانطور که می دانید کار چیدمان در آشپزخانه ها بسیار ساده است و دکوراسیون این مکان کار زیادی سختی به نظر نمی رسد. پس به این ترتیب وجود یک فرش آشپزخانه سه بعدی می تواند رنگ و لعاب ویژه ای به این محیط ببخشد.

فرش اتاق کودک سه بعدی

از بهترین مکان هایی که می توان با فرش سه بعدی آن را تزیین و زیبا کرد، اتاق کودک است. فرش اتاق کودک سه بعدی با طرح های فانتزی و کودکانه بسیار جذاب و زیبا به نظر می رسد و اتاق کودک را برای او دوست داشتنی تر و جذاب تر می نماید. چیدمان اتاق کودک کار بسیار لذت بخش و البته سختی است. انتخاب رنگ های درست و جایگذاری دقیق و هوشمندانه وسایل در اتاق کودک از اهمیت خاصی برخوردار است. تمام هدف باید این باشد که کودک در اتاق خود احساس راحتی و آرامش کند و اتاق خود را دوست داشته باشد. فرش اتاق کودک سه بعدی به شما در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد. انواع طرح ها و مدل های کودکانه از شخصیت های انیمیشنی پر طرفدار گرفته تا طرح های فانتزی بچگانه ای که به شکل سه بعدی بر روی فرش بافته شده اند، بر روی فرش اتاق کودک سه بعدی نقش بسته اند و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی اتاق می گذارند.

فرش سه بعدی اتاق خواب

اتاق خواب بزرگ سال نیز برای میزبانی از فرش سه بعدی گزینه خوبی خواهد بود. فرش سه بعدی اتاق خواب با طرح های بسیار متنوعی در بازار موجود است و تمامی سلایق را در بر می گیرد. این فرش ها باعث می شوند که چیدمان اتاق از یکنواختی و کسل کنندگی خارج شده و تغییری مثبت در محیط ایجاد شود. شما می توانید با توجه به تم رنگی چیدمان اتاق خود یک فرش سه بعدی اتاق خواب را تهیه نمایید و از زیبایی آن لذت ببرید. انواع طرح های پر فروش این فرش ها بسته به اینکه در چه اتاقی به کار می روند، متفاوت است. مثلا اگر برای پسر نوجوان و یا جوان به دنبال فرش سه بعدی اتاق خواب هستید، طرح های مورد علاقه پسر ها در بازار وجود دارد. اگر برای دختر نوجوان و جوان به دنبال این فرش ها هستید، فرش هایی با موضوعات لطیف و دخترانه و رنگ های ملایم و گرم در بازار موجود است. برای اتاق زوج های جوان نیز فرش سه بعدی اتاق خواب با طرح های عاشقانه و موضوعات مناسب این فضا قابل خریداری خواهد بود.

فرش سه بعدی پذیرایی

سالن پذیرایی هم می تواند مکانی برای پهن کردن یک فرش سه بعدی باشد. فرش سه بعدی پذیرایی با طرح های کمی رسمی تر که برای چنین فضایی مناسب است، در بازار موجود بوده و شما می توانید بر اساس تم و سبک چیدمان خود یکی از آنها را انتخاب کنید. این فرش ها طرح های ساده تر که شامل خطوط ساده اما سه بعدی هستند و همچنین طرح های پیچیده تر ماند گل، گیاهان، سنگ و بی شمار طرح دیگر را شامل می شوند. در انتخاب طرح مناسب برای فرش سه بعدی پذیرایی باید دقت داشته باشید که از فرش هایی با طرح های فانتزی برای این فضا استفاده نشود و بیشتر به سراغ رنگ های سنگین تر و طرح های رسمی تر بروید. از این فرش ها در اتاق نشیمن هم می توان استفاده کرد و نتیجه ای خوب هم در چیدمان حاصل می شود. اتاق نشیمن نه فضای رسمی سالن پذیرایی را دارد و نه فضای کاملا غیر رسمی اتاق خواب را. اما می توان از طرحی مناسب برای این مکان استفاده کردن و نشیمن را به محلی بسیار جذاب و دلنشین برای دور هم نشستن و گذران اوقاتی از روز تبدیل نمود.

نکته مهم در انتخاب فرش سه بعدی

در خرید این فرش ها به سراغ آنهایی بروید که جنس و کیفیتی خوب دارند. زیرا مزیت این مدل فرش ها به آن است که طرح سه بعدی شان به خوبی دیده شود و اگر از جنس نا مرغوبی باشند، به زودی دچار آسیب می شوند. فرش هایی با ثبات رنگی بالا و مقاوم در برابر گرما، ماندگار در عبور و مرور های مکرر، دارای خاصیت عدم پرز دهی و در نهایت ضد حساسیت بودن برای خرید مناسب تر اند.

10 نمونه از فرش های زیبای سه بعدی در دکوراسیون داخلی

 

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

فرش سه بعدی در دکوراسیون داخلی

تاریخ ثبت : 1401/08/26
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *