بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای چیدمان دکوراسیون (ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک)
یکی از رنگ های پر طرفدار برای فرش، رنگ کرم است. فرش کرم تقریبا با همه رنگ هایی که در چیدمان به کار می رود ست می شود و اگر شما یک فرش کرم رنگ داشته باشید، با تغییر رنگ دکوراسیون خانه خود، نیازی به تعویض فرش نخواهید داشت.

راهنمای چیدمان دکوراسیون (ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک)

یکی از رنگ های پر طرفدار برای فرش، رنگ کرم است. فرش کرم تقریبا با همه رنگ هایی که در چیدمان به کار می رود ست می شود و اگر شما یک فرش کرم رنگ داشته باشید، با تغییر رنگ دکوراسیون خانه خود، نیازی به تعویض فرش نخواهید داشت. البته این در صورتیکه است که برای ست شدن و هماهنگی کامل وسواس زیادی نداشته باشید. در این مطلب از فرش اکباتان قصد داریم تا درباره ست فرش کرم با مبلمان صحبت کنیم و بگوییم که انواع فرش های کرم رنگ با چه مبلمان و چه رنگ هایی به خوبی ست می شوند؟ با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به موضوع ست کردن فرش کرم و مبلمان بپردازیم باید این موضوع مشخص شود که چه نوع فرش کرم رنگی انتخاب می کنید. اینکه فرش کرم رنگ مدرن و ساده انتخاب شود و یا فرش دست بافت یا ماشین بافت با طرح های سنتی ایرانی تفاوت زیادی دارد و بحث های جداگانه ای را در پی خواهد داشت. در ادامه هر کدام از موارد به صورت مجزا بررسی خواهند شد. به طور کلی فرش کرم با طرح های سنتی با مبلمان کلاسیک و استیل هماهنگی خوبی را ایجاد می کنند و فرش های ساده و مدرن با مبلمان راحتی بهتر ست می شوند. اما این یک قانون نیست و در ادامه خواهیم گفت که روش های دیگری هم برای ست کردن فرش کرم با مبلمان وجود دارد.

فرش کرم ساده – با مبلمان راحتی

فرش های مدرن بیشتر به شکل تک رنگ هستند، اما فرش های مدرن دو رنگ با طرح های نسبتا ساده هم وجود دارند که در خانه هایی با دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. در این فرش ها زمینه فرش و رنگ غالب آن کرم است و طرح ها با رنگی دیگر به صورت اشکال هندسی، خطوط عمودی و افقی و یا طرح های ساده دیگر به کار گرفته شده اند. این فرش ها با مبلمان راحتی ساده و تک رنگ به خوبی ست می شوند و فضایی امروزی و جدید را در خانه پدید می آورند. اگر فرش کرم رنگ و مدرن به صورت دو رنگ بود، بسته به اینکه رنگ دوم از چه رنگی انتخاب شده است، می توان مبل ها را با همان تم رنگی انتخاب نمود؛ برای مثال فرض کنید یک فرش کرم رنگ و مدرن دارید که دارای خطوط لوزی شکل قهوه ای رنگ است اینجاست که می توان برای ایجاد هماهنگی بیشتر مبلمان قهوه ای انتخاب کرد.

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

فرش کرم ساده – با مبلمان کلاسیک

گاهی اوقات می خواهید تمام تمرکز چشم ها بر روی مبلمان و پارچه ای باشد که در آن به کار رفته است. برای دست یافتن به این میزان توجه باید فرشی بر روی زمین پهن کنید که ساده و یا دارای طرح های بسیار کمی باشد. یک فرش کرم رنگ ساده با مبلمان کلاسیک چوبی به کرم، سبز، قهوه ای یا آبی درباری یا حتی صورتی به خوبی ست می شود. انتخاب پارچه طرح دار با این تم رنگی پیشنهاد خوبی برای چنین دکوراسیونی است. فرش کرم ساده با مبلمان کلاسیک فضای خانه را به تعادل می رساند و از شلوغی و سر در گمی طرح ها و رنگ ها می کاهد.

فرش کرم سنتی –  با مبلمان راحتی

خیلی از طراحان داخلی مطرح در سراسر دنیا از جادوی فرش ایرانی و طرح های بی نظیرش در چیدمان خانه ها استفاده می کنند. با کمی جستجو در اینترنت و مشاهده خانه های بزرگ و لوکس و البته مدرن خارجی خواهید دید که در بعضی از آنها از فرش های سنتی ایرانی استفاده شده است. این در حالی است که تمامی قسمت های دکوراسیون از مبل ها گرفته تا دیوار ها و غیره و ترکیب رنگی آنها کاملا مدرن و حتی مینیمال هستند. پس با این ترتیب می توان از فرش طرح دار سنتی که شامل فرش های دست بافت یا ماشینی هستند، در کنار مبلمان راحتی مدرن استفاده نمود. سادگی مبلمان با شلوغی طرح فرش تضادی بسیار جذاب و قابل توجه ایجاد می کند که به راحتی نمی توان از آن گذشت.

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

برای داشتن چنین دکوراسیونی مبلمان راحتی خود را از پارچه ای ساده با رنگ های کرم، سفید، قهوه ای و یا طوسی انتخاب کنید، دیوار ها را ساده رنگ آمیزی نمایید، از قرار دادن وسایل دکوری بیش از حد و پر زرق و برق بپرهیزید، فضا و نورپردازی خانه را در عین سادگی و یکدست بودن چیدمان نمایید و با پهن کردن یک فرش طرح دار کرم رنگ و زیبا این چیدمان را تکمیل کنید. با ایجاد این دکوراسیون هم از تلفیق سنت و مدرنیته بهره برده اید، هم دارای چیدمانی متفاوت و نوآورانه هستید و هم کاری کرده اید تا جلوه و نمای فرش تان به خوبی دیده شود.

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

فرش کرم سنتی – با مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک و استیل به رنگ های سفید، طلایی، قهوه ای با طرح های منبت کاری و پارچه هایی از رنگ های گفته شده که ساده یا طرح دار هستند، با فرش سنتی ایرانی یک ست اصیل و جذاب را ایجاد می کنند. اگر سبک کلاسیک را برای خانه تان انتخاب کرده اید و می خواهید همه چیز در عین درستی و تناسب باشد، فرش ایرانی با مبلمان استیل این تناسب را ایجاد می کند. نکته ای که در مورد این ست وجود دارد آن است که می توان با توجه به رنگ طرح های موجود بر روی فرش، رنگ پارچه روکش مبلمان را انتخاب نمود. مثلا اگر فرش کرم رنگ شما دارای گل های صورتی و گلبهی است، می توانید مبلی با پارچه صورتی و گلبهی داشته باشید. اگر مبلمان استیل تان دارای پارچه روکش آبی لاجوردی است، فرشی کرم رنگ با تم رنگی آبی لاجوردی انتخاب کنید و به همین ترتیب در مورد رنگ های دیگر پیش بروید.

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

ست فرش کرم با مبلمان راحتی یا کلاسیک

فرش کرم با چه رنگ هایی در مبلمان ست می شود؟

رنگ کرم که رنگی روشن و گرم محسوب می شود با رنگ های زیادی قابل ست شدن است. بهترین رنگ هایی که در غالب مبلمان و در کنار فرش کرم می توان ست کرد، رنگ های سفید، شیری، کرم، قهوه ای، طلایی، بژ هستند. این ترکیبات رنگی یک هارمونی آرامش بخش را در خانه ایجاد می کنند. علاوه بر این رنگ ها از رنگ های آبی روشن، سبز روشن، طوسی روشن، یاسی، فیلی، صورتی یا گلبهی روشن نیز در کنار فرش کرم می توان استفاده نمود. در انتخابی دیگر رنگ های تیره تر نظیر آبی تیره، سبز تیره، زرشکی، نارنجی و اخرایی هم در کنار فرش کرم به خوبی جلوه گری می کنند.

دو نکته مهم در ست فرش کرم با مبلمان

در انتخاب فرش کرم طرح دار نهایت سلیقه خود را به کار ببندید و فرش کرم با ترکیب رنگی را انتخاب کنید که با رنگ مبلمان تان ست باشد و حتما یک یا دو رنگ مشترک بین فرش و مبلمان وجود داشته باشد. برای این کار می توانید از تصاویر موجود در اینترنت استفاده کنید. نکته بعدی درباره جنس فرش است. مثلا فرش کرم ساده پرز بلند که فرشی کاملا مدرن محسوب می گردد با مبلمان استیل سلطنتی هماهنگی نخواهد داشت. حتی اگر برای مبلمان کلاسیک خود به دنبال فرش کرم ساده هستید، به سراغ فرش های سنتی ساده بروید.

 

برگرفته از مجله چیدانه

تاریخ ثبت : 1401/09/01
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *