بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
برای زیر میز غذاخوری از چه فرشی استفاده کنیم؟
فرش زیر میز ناهار خوری، یکی از اصلی ترین اجزای اصلی، در طراحی دکوراسیون های داخلی محسوب می شود، فرش ها به لحاظ تنوع گسترده و بی نظیر در زمینه ی طرح و رنگ و سبک امکان انتخاب وسیعی را برای افراد و متقاضیان آن فراهم می آورند تا هرچه ساده تر با توجه به کاربری فضای مورد نظرشان دست به انتخاب در این زمینه بزنند.

برای زیر میز غذاخوری از چه فرشی استفاده کنیم؟

فرش زیر میز ناهار خوری، یکی از اصلی ترین اجزای اصلی، در طراحی دکوراسیون های داخلی محسوب می شود، فرش ها به لحاظ تنوع گسترده و بی نظیر در زمینه ی طرح و رنگ و سبک امکان انتخاب وسیعی را برای افراد و متقاضیان آن فراهم می آورند تا هرچه ساده تر با توجه به کاربری فضای مورد نظرشان دست به انتخاب در این زمینه بزنند.

در این مطلب از فرش اکباتان سعی بر آن داریم تا بطور خاص، به بررسی نکات موثر در انتخاب فرش هایی که برای قرار گرفتن در فضای زیر میز غذا خوری مناسب تر هستند، و به زیبایی و کاربری این فضا کمک می کند، بپردازیم.

کاربرد فرش زیرمیزناهارخوری

قبل از آغاز سخن نسبت به این موضوع ، دانستن نظرات افراد مخالف و موافق فرش برای فضای زیر میز غذاخوری خالی از لطف نیست.

فرش زیر میز غذاخوری

نظر مخالفان فرش برای زیر میز غذاخوری

از جمله مواردی که این گروه از افراد با توجه به آن به نبود فرش در فضای غذاخوری بسیارتاکید می کنند این است که، به دلیل این که بر روی میز غذا خوری غذا سرو می شود، بنابراین این فضا دائم در معرض کثیف شدن قرار می گیرد. و از آنجایی که شستشوی فرش کمی سخت و زمان بر است به همین منظور ترجیح می دهند در این فضا از فرش استفاده نکنند.

موضوع بعدی که طرفداران این سبک دکوراسیون به آن اشاره می کنند این است که،به دلیل تعدد پایه های میز و صندلی، قرار گرفتن این وسایل روی فرش ممکن است باعث آسیب رساندن به فرش شود. بنابراین نیازی به استفاده از فرش را برای این فضا نمی بینند.

نظر موافقان فرش برای زیر میز غذاخوری

در مقابل نظرات مخالف پهن کردن فرش زیر میز غذاخوری عده ای از دکوراتور ها هستند که فرش زیر میز غذاخوری را از واجبات یک دکوراسیون میدانند و برای آن دلایل قابل تاملی را برمی شمارند.

از جمله:

در هنگام سرو غذا گرمی و لطافتی که از فرش به پاهای افراد می رسد باعث می شود که احساس لذت بخش و آرامش بخش بیشتری را از خوردن غذا دریافت کنند.

وجود فرش زیر میز غذاخوری باعث می شود که در اثر حرکت دادن صندلی های میز غذاخوری کفپوش های موجود در دکوراسیون دیگر دچار آسیب و سایش نشوند و کیفیت خود راحفظ کنند.

همچنین صدای ناهنجاری که در اثر جابجایی صندلی ها تولید می شود، با وجود فرش دیگر به وجود نمی آید و باعث صلب آسایش و آرامش نمی شود.

فرش ها را به دلیل بر خورداری از طرح ها و رنگ های متنوع می توان به نوعی به عنوان یک تابلو نقاشی در نظر گرفت که یکی از اهداف آن تزیین و روح بخشی به کف فضای یک دکوراسیون است. به همین منظور، به فرش زیر میز غذا خوری می توان، به عنوان یک اثر هنری که هدف آن ایجاد حس گرمی و صمیمیت در محیط و زیبایی بخشی به دکوراسیون است نگاه کرد.

در بسیاری از دکوراسیون ها از فرش به عنوان وسیله ای برای تفکیک و قسمت بندی دکوراسیون استفاده می شود. یکی از کاربردهای فرش برای زیر میز غذا خوری هم برای جداسازی فضای غذا خوری از سایر قسمتهای یک دکوراسیون است.

در صورتی که موافق استفاده از فرش برای زیر میز غذاخورری در دکوراسیون خود هستید، شما را دعوت میکنیم تا در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

اندازه ی مناسب، برای فرش زیر میز غذاخوری

در صورتی که قصد خرید فرش برای فضای زیر میز غذاخوری خود را دارید، بهتر است که، اندازه ی میز غذاخوری را به همراه میزان اندازه ی فضای مورد نیاز برای عقب و جلو کردن صندلی ها اندازه بگیرید. به گونه ای که وقتی از صندلی استفاده می کنید و آن را عقب می کشید پایه های عقب صندلی روی زمین نیافتد و همچنان روی فرش قرار داشته باشد این اندازه بهترین و و مناسب ترین و استاندارترین سایز اندازه ی فرش برای فضای زیر میز غذاخوری شما می تواند باشد.

همچنین بهتر است که فرش زیر میز غذاخوری طوری برروی زمین پهن شود که از دیوار ها فاصله داشته باشد. هر چه این فاصله بیشتر باشد، تاثیر آن در ایجاد یک دکوراسیون شیک و جذاب بیشتر خواهد بود.

طرح و رنگ مناسب، برای فرش زیر میز غذاخوری

برای انتخاب طرح ورنگ فرش زیر میز غذاخوری می توان براساس چند نکته اقدام به این کار کرد. از آن جمله:

با توجه به کاربری فرش زیر میز غذاخوری برای جلوگیری از کثیف شدن فرش این قسمت در اثر ریختن غذا و برای اینکه از شستشوی بیش از حد آن جلو گیری شود، توصیه می شود که از فرش های با رنگ تیره و طرح های شلوغ برای این فضا استفاده شود.

گاهی در برخی از دکوراسیون ها به لحاظ کوچک بودن فضای در اختیار، ناگزیر به انتخاب فرش های با رنگ روشن برای زیر میز غذاخوری می شویم تا کمی بتوانیم با بازی با رنگ ها متراژ محیط خود را بزرگتر و دلباز تر نشان دهیم.

در مواقعی هم نیاز داریم طرح و رنگ فرش خود را بر مبنای سبک و رنگ و طرح میز و صندلی غذاخوری خود انتخاب کنیم .به گونه ای که بتوانیم، یک هماهنگی و هارمونی را دربین انها ایجاد کنیم. پیشنهاد میشود در صورت داشتن میزناهار خوری سفید، با خرید فرش مدرن و خنثی زیبایی محیط خود را دو چندان کنید.

جنس مناسب، برای فرش زیر میز غذاخوری

در انتخاب فرش برای زیر میز غذاخوری، توجه به جنس فرش از نظر شانه و تراکم و همین طور دقت در نوع الیاف بکار رفته در تولید فرش، یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید فرش برای این قسمت از دکوراسیون می باشد. در صورتی که فرش زیر میز غذاخوری تراکم بالایی داشته باشد در اثر فشار حاصل از پایه های میز و صندلی دچار پارگی و آسیب نمی شود. بهتر است فرش زیر میز غذاخوری از الیافی بافته شده باشد که به راحتی قابل تمیز شدن و همچنین قابل شستشو باشد.

تاریخ ثبت : 1401/09/09
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *