بازدیدکنندگان گرامی؛ لطفا قبل از ثبت نام در باشگاه مشتریان و خرید محصولات شرکت اکباتان به موارد ذکر شده حتما توجه فرمائید. مشاهده...
راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی
نگهداری از حیوانات در منزل یکی از رایج ترین شیوه های زندگی است. برای نگهداری از حیوانات در منزل باید شرایط و دکوراسیون خانه را به شکلی انتخاب کنیم تا حداکثر میزان سازگاری را با حیوان خانگی داشته باشیم. چه فرشی برای کسانی که حیوان خانگی و پت دارند مناسب است؟

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی

نگهداری از حیوانات در منزل یکی از رایج ترین شیوه های زندگی است. برای نگهداری از حیوانات در منزل باید شرایط و دکوراسیون خانه را به شکلی انتخاب کنیم تا حداکثر میزان سازگاری را با حیوان خانگی داشته باشیم. چه فرشی برای کسانی که حیوان خانگی و پت دارند مناسب است؟

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی

بهترین فرش برای نگهداری حیوان خانگی چه فرشی است؟

برای نگه داری حیوان خانگی (pet) در خانه فرش شما باید یکسری ویژگی های مهم را داشته باشد. قابلیت جارو کردن آسان، شستشوی آسان، بدون پرز بودن، لغزنده نبودن و قیمت مناسب ویژگی هایی هستند که فرش شما حتما باید آنرا داشته باشد. تنها فرش ایرانی که تمام این ویژگی ها را بصورت یکجا دارد فرش مدما است. مدما اولین و تنها فرش دولایه ایرانی است که قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد! در ادامه با ویژگی های فرش مدما بصورت کامل آشنا خواهیم شد.

فرش ماشینی با شانه و تراکم پایین

فرش های ماشینی با شانه و تراکم پایین قیمت مناسبی دارند و بدلیل شانه و تراکم پایینی که دارند پرز زیادی ندارند و میتوانند برای پهن کردن در خانه هایی که در آن حیوانات اهلی خانگی است مناسب باشند. مشکل اساسی که فرش های ماشینی دارند وزن زیاد و شستشوی سخت آنهاست. فرشی که در منزلتان قرار میدهید با وجود حیوانات خانگی دائما کثیف خواهد شد و نیاز به شسشتو خواهد داشت! فرش های ماشینی مشکل سر خوردن در سطوح سرامیکی هم دارند و در اثر دوییدن ممکن است حیوان خانگیتان سر بخورد و دچار مشکل بشود.

گلیم فرش

گلیم فرش ها بدلیل نداشتن پرز میتوانند گزینه نسبتا خوبی برای حیوانات خانگی باشند. شما دغدغه ای برای گیر کردن ناخن حیوان خود در پرز های گلیم فرش نخواهید داشت. اما گلیم فرش ها به شدت در سطوح سرامیکی لغزنده هستند و سر میخورند و ممکن است حیوان خانگی شما در اثر دویدن روی این مدل فرش دچار مشکل بشود. پس اگر قصد خرید گلیم فرش داشتید حتما به این چند نکته توجه کنید.

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی

مزیت‌ استفاده از فرش برای حیوانات خانگی

استفاده از فرش در خانه هایی که حیوانات خانگی دارند نیز دارای مزایای فراوانی می باشد. مزایا استفاده از فرش برای نگهداری از حیوانات عبارت است از:

 - ایجاد یک لایه نرم و ضربه گیر
 - عایق صدا برای رفاه حال همسایه ها
 - جلوگیری از لیز خوردن و افتادن حیوان شما
 - جلوگیری از ایجاد آلرژی ناشی از مو حیوانات
 - بهترین روش جمع کردن مو حیوانات

چه فرش هایی برای نگه داری حیوان خانگی مناسب نیستند؟

باید بدانید که موی حیوانات خانگی در سرتاسر منزل شما پخش خواهد شد. همچنین حین بازی کردن و دوییدن حیوان خانگی مانند سگ و گربه ممکن است ناخن آنها به پرز فرش گیر کند و هم به فرش و هم به حیوان خانگیتان آسیب وارد شود. در ادامه قصد داریم فرش هایی که مناسب نگه داری حیوان خانگی نیستند را به شما معرفی کنیم.

فرش شگی و فرش های پرز بلند

دسته ای از فرش های ماشینی بازار با پرز های بلندی تولید میشوند. به این نوع فرش ها که پرز های بلندی که در بعضی مواقع تا ۵ سانتی متر هم است فرش های شگی یا پرز بلند گفته میشود. فرش های شگی بدترین فرش برای خانه هایی که حیوان خانگی در آن نگه داری میشود است چراکه ناخن دست و پای حیوانتان مدام در پرز های فرش گیر خواهد کرد و ممکن است دچار آسیب بشود.

مشکل دیگری که فرش های شگی یا پرز بلند دارند تمیز کردن و جارو کشیدن سخت آنهاست. خرده غذا، مواد ریز و موی حیوانات که در فضای خانه پخش میشود در بین پرز های فرش شگی گیر خواهد کرد و نمیتوانید آنرا به آسانی جاروبرقی بکشید. به هیچ عنوان نباید از فرش های پرز بلند در خانه هایی که پت در آن نگهداری میشود استفاده کرد.

راهنمای انتخاب فرش مناسب برای صاحبان حیوان خانگی

فرش های دستبافت و طرح دستبافت

فرش های دستبافت همانطور که میدانید قیمت بسیار زیادی دارند و اصلا منطقی نیست در آپارتمانی که حیوان خانگی وجود دارد از فرش های دستباف استفاده کرد. همچنین دسته ای از فرش های ماشینی وجود دارد که شانه و تراکم بسیار زیادی دارند. بدلیل شباهت بسیار زیاد، شانه و تراکم بالا و نقش و نگار ریزنقشی که این فرش ها دارند به آنها فرش دستباف نما یا طرح دستباف هم گفته میشود.

قیمت فرش های طرح دستباف از سایر فرش های ماشینی بیشتر است و بهتر است بدنبال خرید این فرش ها نباشید. چراکه حیوانات خانگی در خراب کردن و کثیف کردن فرش مهارت بسیار زیادی دارند. دلیل دیگری که نباید به سراغ این فرش ها بروید وزن سنگینشان است که به واسطه این وزن سنگین کار شما برای شستشوی مداوم فرش بسیار سخت خواهد شد.

فرش های گبه

گبه هم مانند فرش های شگی پرز های نسبتا بلندی دارد اما نه به اندازه فرش های شگی! پس همانطور که در مورد فرش های پرز بلند شگی گفته شد گبه هم نمیتواند فرش مناسبی برای افرادی که به نگهداری پت علاقه دارند باشد. علاوه بر پرز های بلند، فرش های گبه وزن نسبتا سنگینی دارند و شستن آنها سخت است.

فرش های چرمی و پوست

فرش هایی که از چرم و پوست حیوانات مختلف تولید میشوند هم کسانی که پت در خانه خود دارند مناسب نیستند. موی حیوانات خانگی به فرش های چرمی و پوستی میچسبد و قادر به جدا کردن آن به راحتی نخواهید بود. همچنین اکثر فرش های پوستی رنگ روشنی دارند و اگر حیوان خانگیتان روی آن دسشویی کند به راحتی پاک نخواهند شد. فرش های چرم و پوست قیمت نسبتا بالایی دارند و منطقی نیست در منازلی که حیوان خانگی نگه داری میشود این مدل فرش را پهن کرد.

تاریخ ثبت : 1402/08/16
    
 
  نام و نام خانوادگی : *
آدرس ایمیل یا شماره تماس : *
  دیدگاه : *